3,85 m …

… ja så hög var den segrande solrosen! Så där låg man i lä minsann!

Jag lovade ju att berätta och nog är det en riktig bjässe!

Grattis till vinnarna!

Kanske blir det en ny tävling nästa år … och då gör jag ett nytt försök – kanske 🙂

66 reaktioner till “3,85 m …

    1. En riktig bjässe! Klart jag är med nästa år också om det blir en ny tävling – annars får jag tävla med mig själv 🙂
      Ha en fin dag!
      Kram

      Gilla

  1. Hujedamej, så hög den vinnande blev. Mycket gödsel, vatten och kärlek så …men hög blev den så det heter duga. Svårt att slå.
    Ha det tisdagsbra!

    Gillad av 1 person

  2. I och för säg hade jag helst se dig som vinnare såklart, men det är ändå kul att en förskola tog hem segern. Å 3,85 m är helt otroligt. Undrar hur dom bar sig åt… Å självklart ska du få vara med igen nästa år!

    Gillad av 1 person

    1. Jag tror de fick andra frön – men det var bra att det blev just barnen som vann! 🙂 Nästa år går det kanske bättre 🙂
      Kram

      Gilla

    1. absolut imponerande – och jag är glad att barnen vann!
      Haha – tack Ditte! Nästa år tar jag ny sats och då kanske det går bättre 🙂
      Kram

      Gilla

  3. Häftiga växter, där kan man verkligen tala om växtkraft. Kul för förskolebarnen! Så där ser nya grannarnas solorosor ut också, har aldrig sett något liknande. Kommer plötsligt på att jag kanske borde prova på torpet, där är till och med päronträdet 30 meter högt, haha.

    Gillad av 1 person

    1. Ja, den var verkligen något extra och jättekul att det var barnen som vann! Nästa år kanske även vi har tur med solrosorna 🙂

      Gilla

  4. Oj vilka solrosor. Vi försökte med några på balkongen men de blev inte så höga, mycket små i jämförelse, faktiskt.
    Klart att du ska vara med nästa år och förhoppningsvis vinna då.
    Trevlig fredag och varm kram till dig.

    Gillad av 1 person

  5. Det var minsann inte dåligt att uppnå den höjden. Grattis till vinnaren! Ge inte upp, nästa år är det din tur att ha den solrosen som sträcker sig högst upp till skyn.

    Trevlig helg!

    Kram

    Gillad av 1 person

  6. Otroligt men sant vilken ståtlig ros!!! Inte trodde jag att den kunde bli så hög. Här i Spanien har vi hav av solrosor och riktigt höga. Grattis till vinnarna!! Lycka till nästa gång.
    Ibland får man vara lite trött. Vila är den bästa medicinen ❤
    Kram

    Gillad av 1 person

Kommentarer är stängda.