Försommar…

… och i tisdags kom vi äntligen iväg med husbilen 🙂

Vy från husbilen…

… med utsikt över vattnet och med Munktellmuseet i bakgrunden.

På eftermiddagen blev det bara en kortare promenad innan jag fick ge mig  – fel kläder och inget paraply…

Igår, onsdag var det internationell matmarknad på Fristadstorget …

Detta bildspel kräver JavaScript.

Matmarknad var det … men det fanns annat också …

… som tvål …

… och blommor … massor med blommor!

Sedan fortsatte vi hit där vi är nu.

Fortsättning följer …

31 reaktioner till “Försommar…

  1. Milde moses vilken ‘matmarknad’ så kul och intressant att få beskåda detta. Var detta i Eskilstuna eller vad är ni ?
    Har aldrig varit där heller, vi åker oftast neråt eller väst och ost som du märkt i mina inlägg, men någon gång måste jag högre upp i landet.
    Tack för trippen jag hänger på.
    Jag är trött ännu efter Berlin resan, den var i det hetaste lagret vädermässigt, men annars mkt intressant och bra.
    Kram/ Eva

    Gillad av 1 person

    1. Just precis – i Eskilstuna var det … och en väldigt trevlig marknad var det 🙂
      Sverige är långt och det finns mycket fint att se !
      Kram

      Gilla

  2. Det var länge sedan jag var i Eskilstuna men teatern kände jag i alla fall igen. Härligt att kunna ge sig iväg med husbilen och låta lusten och impulserna styra. Det verkar ha varit en trevlig marknad med mycket att lockas av 🙂

    Gillad av 1 person

  3. Hej, nu har du väl hamnat helt rätt, mitt bland alla blomster en fin Anki-blomma…
    Var det tvålmarknad också, eller ser jag fel? Ni kan nog vara nöjda med att ha tak över huvudet dessa dagar, tänk förr i världen när man satt i ett blött tält…hihi
    Kramen

    Gillad av 1 person

    1. Ja, massor med tvålar 🙂
      Haha … ja nog minns man hur det var att tälta när regnet vräkte ner och allt var blött – kul nu, men inte så kul då…
      Kram

      Gilla

  4. Vyn från husbilden är otroligt fin – vid fint väder alltså. Å idag var det ju faktiskt betydligt bättre väder än igår, även om det blåste en hel del.
    Gillar konsten på husväggen – läckert! Mera sån’t tycker jag.

    Å tack för påminnelsen om den internationella matmarknaden. Ska genast kolla när den kommer till Stockholm. Hoppas att jag inte har missat den.

    Gillad av 1 person

  5. Vilken bra början och vilken härlig vy från er husbil! En liknande marknad har vi varit på några gånger och det är alltid trevligt att strosa runt. I dag skiner solen här men så varmt är det inte.

    Kram och god fredagsmorgon!

    Gillad av 1 person

  6. Vad trevligt att ni kom iväg med husbilen och Eskilstuna är alltid trevligt. Perfekt plats fick ni också för husbilen.
    hoppas nu på att solen kommer fram efter regnet.
    Kanske blir det även en tur till Sundbyholm för er del .
    Jätteroligt med mat/allmarknaden. Här hade jag kunnat gå länge och tittat.
    Tack för fina bilder och väldigt roligt att komma tillbaka till Eskilstuna. (Var där förra sommaren hos vänner.)
    Önskar er fortsatt fina dagar.
    Kram!

    Gillad av 1 person

    1. Tack … ja, det var en trevlig marknad 🙂 Du tänkte rätt – det blev Sundbyholm också 🙂

      Gilla

  7. Eskilstuna!?! Har bara varit på djurparken där för si så där 25 år sedan….. Fanns ju mycket att se där!
    Trevlig helg!
    Kram Lena

    Gillad av 1 person

    1. Har inte heller varit där sen 80- talet – förutom Torshälla då, där vi var förra året.
      Trevlig helg till dig med!
      Kram

      Gilla

  8. En lite märklig försommar vi har… men vädret är som det är.
    Fina bilder här, och jag tycker att husbilsliv skulle vara så mysigt om jag hade råd/möjlighet att leva det livet.
    Kram!

    Gillad av 1 person

    1. Jag klagar inte … vädret kan ju alltid vara sämre 🙂
      Vi försakar mycket för att kunna ha vår husbil – inga utlandsresor, nästan aldrig restaurangbesök … och billigt boende, då funkar det för oss 🙂
      Kram

      Gilla

  9. Underbara bilder på blommorna på marknaden! Det där fältet med salvia skulle jag ge mycket för att få på min egen tomt. Försöker peppa mina 4 ynka plantor att komma igång efter nedplanteringen i jorden. Det går trögt.

    Gillad av 1 person

Kommentarer är stängda.