Tjejsnack …

 

Bloggvännen Ingrid på Gotland hittade av en tillfällighet en gammal utmaning,  avslutad för 10 år sedan, men den verkar trevlig, så här kommer mina svar på frågorna 🙂

Vad har du för startsida när du öppnar Internet, och varför just den?

Jag har SVT Nyheter

Här ser jag de nyaste nyheterna och kan lätt gå till mina lokala nyheter.

Vad har du för skrivbordsbakgrund i din dator och varför just den?

Just nu har jag den här … tycker den är fin 🙂

Vad har du för bakgrundsbild i din mobil, varför just den?

Sedan en tid tillbaka så är det yngste barnbarnet Charlie  –  min lilla solstråle 🙂

Vad ser du om du tittar ut genom närmaste fönster?

Detta … alldeles nytaget …

Lillstugan … den ena av våra två gäststugor 🙂

Vad hör du för ljud i bakgrunden?

Dörren ut står öppen och just nu hör jag den svartvita flugsnapparen sjunga …

Precis nyss satt han där i eken bredvid Lillstugan … och han ville inte vara med på bild 🙂

 … och från rummet hör jag radion lite avlägset …

Det här är lite lagom att sysselsätta sig ed en stund med om man inte har så mycket annat att skriva om … så om du saknar idéer … var med du också 🙂

29 reaktioner till “Tjejsnack …

  1. Det är praktiskt att ha en nyhetssida som öppningssida. Då blir man uppdaterad om vad som händer. Att lille Charlie finns med både här och där, för står jag mer än väl.
    Och grönt och fint är det hos er ser jag!
    Kram, Ingrid

    Gillad av 1 person

    1. Bra att veta vad som händer 🙂 Ja, Charlie är min lilla solstråle! Jag älskar förstås de andra barnbarnen också, men de har annat att göra än att charma farmor 🙂
      Kram

      Gillad av 1 person

  2. Kul idé! Lille Charlie är verkligen ett bra val av bakgrunder. Han är så charmig!
    Din utsikt när du tittar ut blir jag riktigt avundsjuk på. Så mycket trevligare än att se grannarnas hus. Inget fel på husen, men din utsikt hade jag gärna bytt till!

    Gillad av 1 person

  3. Alltid bra att få uppdatering om nyheterna. Och att sedan solstrålen Charlie som bakgrundsbild piggar verkligen upp. Det gör även din fina utsikt och fågelsången-
    Kul tema.
    Kram!

    Gillad av 1 person

    1. Ja, det är bra att veta vad som händer 🙂
      Charlie gör mig alltid glad … och det känns bra att se honom varje gång jag sätter på datorn eller telefonen 🙂
      Kram

      Gilla

  4. Aktuella frågor även i nutid och jag tycker också att dina båda bilder är fina att titta på 🙂 Jag har faktiskt ingen startsida, det är helt blankt tills jag klickar fram något själv. Men en nyhetssida var en bra idé och det kan jag nog tänka mig att härma 😀
    Kram

    Gillad av 1 person

  5. En sådan kul utmaning! Jag hinner inte med så många mer men följer bloggvännernas och tänker att jag gärna också skulle svara på olika frågor.
    Det var ju för övrigt en förfärlig nyhet det där från Ystad…

    Gillad av 1 person

  6. En favorit i repris med andra ord. Himla roliga och annorlunda frågor som ju är tidlösa om man säger så. Hänger nog på imorgon och kombinerar med Orsakullans tema.

    Bilden på Charlie är min absoluta favorit. Den killen är född till fotomodell:-) Å utsikten från ditt fönster är inte så dum den heller nu när allt är så grönt och fint.

    Gillad av 1 person

    1. Kul om du hänger på 🙂
      Charlie är min favorit också – jag älskar förstås de andra med, men de har inte så mycket tid med farmor numer 🙂

      Gilla

  7. Trevliga frågor, men känner att jag har fullt upp med att få ordning på kort jag tagit under dagen på vår resa. Jag har samma startsida som du, bra att få lite färska nyheter. Charlie är en riktig charmör, som du så klart vill ha till hands. Du bor fint med nära till fågelsång och natur!

    Gillad av 1 person

  8. Din bakgrundsbild är underbar, och naturligtvis måste Charlie vara med på mobilen. Jag gillar din lillstuga. Det måste vara mysigt att bo där. Kram

    Gillad av 1 person

    1. Jag gillar mina bakgrundsbilder 🙂 Visst är det mysigt att bo så här – trivs väldigt bra! 🙂
      Kram

      Gilla

    1. Tack Ama … ja, nog låter det bättre om den svartvita flugsnapparen än om en duva 🙂
      Ha en fin dag du också!

      Gilla

  9. Så du har också en sjönsjungande bigamist i trädgården 🙂 Tur för honom att han är söt. Hoppas han inte bajsar ner ditt fönsterbräde också.
    Härliga bilder och härlig utsikt från ditt fönster!

    Gillad av 1 person

Kommentarer är stängda.