37 reaktioner till “Vad väljer du?

    1. Det har blivit en sådan dag när folk ”luras” att handla sådant de inte visste att de behövde ha. De enda som vinner på det är köpmännen – som vanligt! 🙂

      Gillad av 1 person

      1. Ja så är det ju. Blir av med sånt som de inte blir av med annars. Nej, här blev det inget köpt i alla fall. Inte ens sambon, som annars gillar att handla, köpte något.

        Gillad av 1 person

  1. Jag handlar inte alls denna dag. Förstår inte vistsen med dagen och en del varor är dessutom betydligt dyrare. Butikerna gnuggar händerna och många köper dels sådant de inte skulle köpt när det de tänkt sig inte finns och spenderar mycket pengar på i stort sett ingenting. Men visst finns det undantag nu som annars. Jag handlar när jag behöver något och ibland för att det är roligt, men aldrig på readagar. Gillar inte trängsel när jag handlar.
    Kram och trevlig fredag- en alldelse vanlig sådan.

    Gillad av 1 person

    1. Ännu en dag när köpmännen är de stora vinnarna! Jag gillar inte heller att trängas och så har jag nog vad jag behöver 🙂
      Kram

      Gilla

  2. Vi behövde nya julgardiner så jag slog till på Hemtex som hade 25% rabatt. Dessutom så är jag pigg på att beställa vasen ”Äng” men jag får se. Men att handla bara för handlandets skull det gör jag inte. Inköp ska vara genomtänkta.

    Trevlig kväll!

    Gillad av 1 person

    1. Precis – man bör tänka efter innan man handlar! Vet man att man ska ha något och hittar det till bra pris … ja då vore man ju dum om man inte gjorde slag i saken 🙂
      Kram

      Gilla

  3. Hahaha! Butikerna skrattar hela vägen till banken efter Black Friday, och varken du eller jag har bidragit med en enda krona idag;-) Gud så taskiga vi är;-)

    PS1. Drog dock mitt strå till stacken genom att bjuda maken till en lunch hos favo asiaten:-) DS1.

    PS2. Kul att du nu också börjar gilla byggkranar. Ännu roligare att du åkt Katarinahissen. Har bara gjort det en enda gång för minst 30 år sedan, då färden kostade en krona… DS2.

    Gillad av 1 person

  4. Det blev nästan ohandlat för mig idag, eftersom det var för mycket folk i butikerna. Enda inköpet blev ett Sverige-kuvert X-L, på PostNord (där det varken var fullt med folk eller Black Friday). Jag fyller kuvertet med sånt jag gör själv eller hittar här hemma och som jag vet att mottagaren vill ha. Känns bra mycket bättre än att köpa prylar som jag är osäker på om de behövs eller uppskattas.

    Gillad av 1 person

  5. Jag var till Lidl och det räknas inte, för det var förnödenheter. Och där var ingen trängsel. Jag gick på väderleken, idag var det cykelväder dit (ligger i andra ändan stan).
    Kram!

    Gillad av 1 person

  6. Du milde vilket trafik kaos det var då jag passerad Tornby för att ta mig hem idag. Men jag var tvungen att stanna till på Maxi och fixa med kvällsmat då jag inte hann att handla igår och idag har jag varit på resande fot. Men jag visste vad jag skulle ha, ut med en scanner och sedan hämta de fyra varorna jag behövde för att få ihop till en komplett måltid med det jag hade hemma. När jag körde ut från parkeringen så tänkte, har de som shoppar loss nu tänkt på att deras lön ska räcka över jul också? Den här dagen är bara så fel. Ha en fin helg! Kram

    Gillad av 1 person

    1. Ja, mat måste man ju ha 🙂 Tror att en del inte alls tänker så långt … det ordnar sig är tidens devis – har man inte pengar så lånar man…
      Kram

      Gilla

  7. Haha, jag var som du vet upptagen av annat så jag funderade inte ens. Blev bara irriterad över alla pling i mobilen från alla företag. Jag har ingen lust att trängas med köptokiga människor i stora grupper så jag undviker helst det. Jag köper det jag behöver och vill ha just när jag behöver det. Råkar det vara rea så är det en bonus 🙂

    Gillad av 1 person

    1. I slutänden är det ändå köpmännen som är vinnarna! Jag vägrar att dras med i dylika säljknep!
      Kram

      Gilla

  8. Vilket bra inlägg – skönt med en motaktion till all denna köphets. 🙂 Fattar inte hajpen med black friday – så lätt att ryckas med och köpa vad man inte behöver. Vi höll oss långt ifrån butikerna. Hela helgen. Bra för plånboken och lugnet.

    Gillad av 1 person

    1. Lugnast att hålla sig ifrån sådana här försäljningsknep för i slutänden är det ändå handlarna som vinner!

      Gilla

  9. är nog bäst att hålla sig borta från affärer, men jag var en vända med dramaten till Lidl och kom hem med en våg och en selfipinne förutom maten. Bägge hade vi pratat om innan, men visst påverkades jag av skyltningen.

    Gillad av 1 person

Kommentarer är stängda.