Gems Weekly Photo Challenge # 45

Susannes ord att tolka fritt den här veckan är MÖNSTER …

Jag valde mönster som naturen skapat med ett undantag, som finns bland svamparna.

För att förstora bilderna i collagen och läsa hela texterna så klicka på dem.

Ett abstrakt mönster skapat av de små vågornas rörelse i vattenspegeln…

Snöstjärnornas vackra skapelser … naturligt vackra!

I insekternas värld hittar man en del fina mönster också …

Ja, så blir det lite svamp också …

50 reaktioner till “Gems Weekly Photo Challenge # 45

  1. Stora bilden är bara så underbar … ett mästerverk!
    Ser ut som små änglar på flugsvampen och isstjärnan är bara för vacker.
    Snygga mönster visar du också upp.
    Mycket fina bilder/ kram

    Gillad av 1 person

  2. Det var en fröjd att kolla dina fina mönster kan jag säga. Helt underbara bilder. Den första är ju en målning. Sedan lärde jag mig en massa nya namn också. Ja, det gör jag iofs alltid här hos dig. Läckerriskan visste jag inte ens att den fanns och den påminner om nå’t helt annat tycker jag;-)

    Gillad av 1 person

  3. Fantastiska bilder med mönster! En fröjd att se. Är fascinerad över hur du lyckas föreviga dem.
    Och tänk så mycket nytt jag lär mig hos dig,
    Vattenspeglingarna på första bilden är magnifikka. Och djuren och svamparna har jag också tittat länge på.
    Kanske det förutom svampkurs kan bli en mer allmän naturkurs. Jag anmäler mig genast.
    Kram!

    Gillad av 1 person

  4. Utnämner första fotot till vinnare, men det blev tajt race. Älskar vattenspeglingar, oftast blir de som stillbilder för man fotar när det är vindstilla, men du har verkligen lyckas få med lagom med rörelse. Alla fina svampar är ju självklart vackra…Kram från pörtet

    Gillad av 1 person

  5. Naturen har allt!!! Vilka fina mönster och vilka härliga bilder du och naturen tillsammans bjuder på.Snöstjärnan ser nästan konstgjord ut, så perfekt är den. Insekterna och svamparna har alla vackra mönster och det är en så otrolig variation 🙂 Jättefina bilder!!!
    Kram

    Gillad av 1 person

  6. Fantastiska mönster och underbara bilder! När jag ser dem undrar jag varför jag inte använder mitt makroobjektiv… Det måste helt enkelt bli ändring på det!

    Spännande hos Bosse i går.Min första tanke var dandy men alla var inne på ett namn så jag fegade ur. Vet inte om det var rätt men Matts var garanterat fel. Nu hittade jag en jeppe på Youtube men tror inte att det är rätt…

    Kram

    Gillad av 1 person

    1. Tack! Naturen är fantastisk … med makrot öppnar sig en ny värld på något sätt och jag tycker det är inspirerande och spännande.

      Visst var det svårt – jag hade hjälp av flera i fotoklubben, men vi gick bet :- så jag skrev bara ett danskt förnamn – vill ju ha 1 poäng i alla fall 🙂 Det blir spännande att få svaret!
      Kram

      Gilla

  7. Som vanligt vill man inte gärna flytta sig ifrån denna blogg. Håller med om att bilden på Vattenspeglingen kunde do förstora och rama in. Jättefint konstverk. Du och dina fina bilder på svamparna Högsta betyg här ifrån.
    hälsar Hajan.

    Gillad av 1 person

    1. Tack så mycket! kul om jag inspirerar dig att fota igen 🙂
      Tack för alla trevliga kommentarer!
      Ha det gott!

      Gilla

  8. Hej!
    Jag vet inte varför men ibland stoppas dina kommentarer och så står det misstänkt spam. Jag blir inte klok på hur det går till, för sen kan det gå hur bra som helst. Ha en bra eftermiddag, kanske har du sällskap av Olle =)

    Gillad av 1 person

  9. Så vackra bilder du har tagit! Gillar den översta med speglingen i vattnet. Snöstjärnan i närbild är fantastisk! Insekterna och svamparna i närbild med sina mönster och färger, vackert. Den med de vridna svamparna är jätteläcker!

    Gillad av 1 person

  10. Din höstbild med dom sprakande löven är makalös. Här är alla löv borta och det har till och med blivit lite snö och naturligtvis glömde jag att hämta mossa och ris till min krans förstås. Jag gör bara det jag tycker är kul till jul. Sätter upp röda gardiner och stöper ljus. Inget bak. jag har en brorsdotter som gör rullrån och så köper jag på julmarknad det lilla som behövs. Vi blir väl kanske runt 15 st till jul och det är mörkt den här tiden så varför städa som en tok ingen ser det ändå. Mamma for fram som en levande tornado och till och med fernissade korkmattan så det klibbade i yllesockarna när man gick. Pepparkakshus i massor har jag gjort när jag hade barn i huset men nu sätter jag bara fram ett tomteland.

    Gillad av 1 person

    1. Vi har också snö nu – bilden är några veckor gammal 🙂
      Klokt av dig att inte stressa inför julen …

      Gilla

Kommentarer är stängda.