Glad måndag …

… önskar jag efter en trevlig helg, när våren äntligen verkar ha bestämt sig för att komma. Söndagen bjöd på en härlig eftermiddag med sol och betydligt skönare temperatur än vad som varit …

Som vanligt är det Carita som inspirerar till dessa måndagsinlägg!

26 reaktioner till “Glad måndag …

  1. Vilka härliga vårbilder att bli glad av och Charlies vårskutt fånbgade du snyggt! I går var det verkligen härligt väder och jag ska inte klaga i dag heller även om det är lite svalare.

    Kram och glad måndag!

    Gillad av 1 person

  2. Vilket härligt vårskutt! Jag skuttade med Sofias gympa här hemma igår, tyckte det var lätt som en plätt. Idag har jag sån träningsvärk insida lår så ojoj…Nå, bra så, då vet jag att det gör nytta. Var det inte tjockt med publik där musikkåren marscherade? Såg så öde ut?

    Kram från pörtet

    Gillad av 1 person

    1. Heja dej! Brukar du gympa med Sofia?
      Nej, klockan 5 på morgonen var det inte så många åskådare, men vid taptot på torget på eftermiddagen var det ganska mycket folk. Jag öppnade fönstret och lyssnade på dem en stund 🙂
      Kram

      Gillad av 1 person

      1. ”Brukar” var en smärre överdrift, men jag försöker! Jag försöker göra något varje dag, så viktigt nu då hundpromenader är avskaffade. Antingen går jag en längre runda med ett specifikt mål, eller så går jag stavgång en runda, inte så lång för det är tungt med bungystavarana, ler, och som igår när det regnade och jag inte hade lust att gå utanför dörren, då sätter jag igång den käcka Sofia o kör ett pass med henne.

        Var musikkåren så tidigt ute? Tapto är fint, jag får gåshud av bara tanken!

        Kram

        Gillad av 1 person

  3. Så trevligt med musikkårens välkomnande av våren. Men Muffin ser lite nyfiken och undrande ut. Bästa bilden var nog ändå Charlies vårskutt. Perfekt fångat!

    Kram ❤ ❤

    Gillad av 1 person

    1. muffin var nyfiken i början … men när de kom närmare, tyckte han nog det var lite för högljutt.
      Tack! Charlie gjorde många skutt där från stubben 🙂
      Kram ❤

      Gilla

    1. Jag är ju morgonpigg, så då brukar jag gå ut och titta. Går de förbi hemma hos dig?
      Vårsaluten lär jag inte kunna missa … förra året var första gången Muffin fick uppleva den och han tog det med ro. Han såg mest förvånad och fundersam ut.

      Gilla

  4. Älskar parasollet! Det är riktigt snyggt med sin ovanliga form. Bra köpt! Kul att Charlie leker ”vikt” på foten så att parasollet inte välter;-) Ett härligt vårskutt som jag också skulle göra om jag var så vig (och ung) som han;-)

    Gilla

    1. Blir jättebra med parasollet … gillar det också 🙂
      Haha … jag hade nog också fixat ett sånt vårskutt för typ 65 år sedan.

      Gilla

  5. Underbart att du fick ditt solskydd uppställt. Känns som om det är dags nu. Njöt av min promenad idag och började t.o.m. svettas lite.
    Charlies vårskutt är ett superfoto. Helt perfekt och min favorit idag.
    Glad måndag kväll!

    Gilla

    1. Är såå nöjd med parasollet … det sista trädet som skuggade fick tas ner i höstas – ännu en alm som drabbats av almsjuka … suck.
      Hade tur med skuttet 🙂
      Tack!

      Gillad av 1 person

  6. Vilket underbart vårskutt du lyckades fånga! Det blir skönt med parasollet i sommar. Nu sätter naturen fart, den har tvekat bra länge. Trevlig valborg och första maj Anki!

    Gillad av 1 person

  7. Härligt måndagsglädje med mycket vårkänsla. Jag gillar blåsorkestrar och jag gissar att det var mycket sådana instrument bland de som marscherade förbi. Muffin ser ut att ha koll på dem 😀 Kastanjeblad, parasoll och vårskutt…nu är våren verkligen hos dig 😀

    Kram

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.