Trees on Tuesdays # 5

2013 … var jag med i en utmaning som hette ”100 HUS 2013” …

… och som hus nummer 14 presenterade jag det lilla huset ”TALLEN”” i Skärblacka …

Klicka på bilden för att förstora …

Så här såg tallen ut i oktober 2015 …

… och så här ser den ut idag …

Ingen vågar skada tallen, som därmed borde kunna få beteckningen evighetsträd.

Det är bloggvännen Susan, som är skapare av denna utmaning – och alla som vill är välkomna att vara med!

Det här är hennes teman:

– Trees on Tuesdays
– Black and White on Wednesdays
– Flowers on Fridays

32 reaktioner till “Trees on Tuesdays # 5

  1. Jag tycker att den är vacker! Även om den inte är en tall. Den är fortfarande ett träd och träd ska man vörda så länge som det är möjligt. Kanske har det någon gång hjälpt någon att få bukt med sin värk. Då är det väl än mer värt.

    Gillad av 1 person

  2. Det kan vara en synvilla, men jag tycker nog att ”Värktallen” verkar ha blivit större, alltså att den har fler grenar idag jämfört med 2013. En rolig historia förresten, men jag betvivlar att du gått runt den baklänges;-)

    Gillad av 1 person

    1. Den har sett likadan ut de senaste 20 åren … den är stendöd! Haha … du har rätt – jag har inte gått runt den baklänges 🙂

      Gilla

    1. Trädet har sett likadant ut i många, många år och huruvida det är en tall eller inte låter vet jag inte säkert … 🙂
      Kram

      Gilla

  3. Tall? Ja kanske… om det nu är en tall och om den nu är ett evighetsträd så ska den absolut få stå kvar. Historien är ju kul, gillar sånna berättelser som återberättas år efter år och liksom hör till bygden.
    kram

    Gillad av 1 person

  4. Men vilken häftig historia och ingen vågar såga ner trädet. För en tall, nja, det har jag svårt för att tro att det är, men vem vet hur åldringar i ”tallvärlden” ser ut. Jag har i alla fall inte sett något liknande,
    Kram!

    Gillad av 1 person

  5. Ett skulpturalt gammalt träd, väldigt tallolik, men… jag skulle nog ha testat att gå baklänges runt den. Fina foton, den står bra mot himlen och omgivningen, ”tallen”.

    Gillad av 1 person

    1. Haha … jag kanske borde testa och se om min onda kropp blir bättre då …
      Tall eller inte, så är historien bra, tycker jag 🙂
      Tack!

      Gilla

Kommentarer är stängda.