Flowers on Fridays # 3

Nu blommar ålandsroten …

… en riktig fjärilsdragare. Jag räknade vid detta tillfälle till 12 fjärilar samtidigt, mest amiraler och påfågelögon.

Ljungen står som allra vackrast just nu …

Det är bloggvännen Susan, som är skapare av denna utmaning – och alla som vill är välkomna att vara med!

Det här är hennes teman:

– Trees on Tuesdays
– Black and White on Wednesdays
– Flowers on Fridays

40 reaktioner till “Flowers on Fridays # 3

    1. Tack! Hm … det bruna – det enda bruna är väl hästen i bakgrunden – ett brunt sto som betar och ett föl som skymtar …

      Gilla

  1. Vackra blommor, insekter och djur. Fast man inte ser så mycket av ”det där bruna” 😉
    Önskar dig en fin fredag från Malta!

    Gilla

  2. Jättefina bilder!
    Ålandsrot har jag inte varit medveten om tidigare. Det var för bara ett par år sedan jag fick reda på vad ”den där gul” var för något.
    Ha en fin fredag!
    Kram, Ingrid

    Gillad av 1 person

  3. Har sett otroligt lite fjärilar i år, men rätt mycket humlor så mina blomster verkar falla humlorna i smaken medan fjärilen söker sin lycka någon annanstans. 😉
    I morse jagade dock Teddy en fjäril som faktiskt såg ut att leka med honom 😉 när fjärilen blev less försvann han över Teddys huvud 🙂
    Här blommar ljungen i skogen och vissa rönnar har börjar skifta färg.
    kram

    Gillad av 1 person

    1. Tack Emma!
      Ålandsrot är nog inte så vanlig … men om du har hållit på med egna frösådder så är det nog inte omöjligt 🙂

      Gilla

  4. Skrattade gott när jag läste den första kommentaren av Mia, för jag fick också titta två gånger innan jag fattade att det var en häst – hahaha!
    Återigen fantastiskt fina bilder, och att du fick med fjärilen också är ju en extra bonus.

    Gillad av 1 person

    1. Jag tycker man ser klart och tydligt att det är en häst – i alla fall på datorn, men kanske inte i mobilen 🙂
      Tack!

      Gilla

  5. Ljungen blommar i soliga lägen nu, älskar fält av blommande ljung!
    Ute på svampjakt idag, dåligt med byten. en kalle, en rimskivling och en tegelsopp….trots att det regnat massor. Kram

    Gillad av 1 person

  6. Ljung gör sig alltid på bild. Som jag skrev på förra inlägget så är namnet ålandsrot helt ny för mig. Bilden med fjäril på ålandsrot är så vacker.

    Gillad av 1 person

Kommentarer är stängda.