Hinner inte med!

Allt är OK … bara tiden som inte räcker till, men här kommer en uppdatering från när vi lämnade Lumsheden … samtidigt ett inlägg på veckans ord hos Sanna med veckans ord i Gems Weekly Photo Challenge # 28 och BP:s Skyltsöndag # 166!

Vi hade så trevligt hos våra nyfunna vänner på den lilla campingen så vi kom inte iväg förrän klockan hunnit bli lunchtid … och då vi ville ha lite vin frågade vi var närmaste Systembolag fanns … så ja, då var vi på väg tillbaka mot Falun igen! Nu åkte vi en annan väg än den vi kom ifrån så det gjorde inte så mycket. Vi gjorde som ”Gubbarna” rekommenderade och åkte vägen över Svärdsjö och Enviken – en så vacker väg!

Här några bilder från den turen …

Från Falun åkte vi mot Vansbro och lite lagom trötta och varma fick vi syn på en skylt om camping – så där svängde vi och hamnade på Dalarna Älvcamping – f.d. Sifferbo camping – en liten, trevlig camping det också, men inte i klass med den i Lumsheden 🙂

Här några bilder …

Igår, lördag åkte vi vidare … och hamnade i Malung … ovetande om att Dansbandsveckan startar idag.

För att nu uppfylla löftet om ett bidrag till Sannas utmaning och BP:s skyltar så kommer här lite bilder från just Malung 🙂

Först veckans ord från Sanna – BYGGE …

… och så BP:s Skyltsöndag …

Nu är det redan söndagskväll igen … och vi är någon helt annan stans …

… fortsättning följer 🙂

 

 

38 reaktioner till “Hinner inte med!

  1. Vilket härligt inlägg. Så vacker bild på sjön. Och roliga skyltar. Ni verkar verkligen ha en trevlig tur med husbilen. hoppas det fortsätter så. Ha en härlig kväll!

    Gillad av 1 person

  2. Det är helt ok att du inte hinner med. Här ska inte stressas.
    Härliga bilder allihopa. Smällglim blommade här när jag var utan kamera. En stor favorit.
    Hoppas ni fick ett gott vin och ha det riktigt bra!

    Gillad av 1 person

  3. Vilken härlig spontantur! Precis en sådan som jag älskar och som vi hade gjort.
    Önskar er en fortsatt lika trevlig och spännande spontan upptäcktsfärd!
    Kram

    Gillad av 1 person

  4. Precis som en husbilstur ska vara – inte så planerad och massor med spontanitet. Jag gissar att ni hittar en hel del smultronställen på det viset!
    Härliga foton!

    Gillad av 1 person

    1. Precis … härligt att inte planera så mycket … och visst hittar vi en del smultronställen på våra irrfärder 🙂 Tack så mycket 🙂

      Gillad av 1 person

  5. Hahaha! Har bara en fråga – fick ni tag i lite vin på Systembolaget i Falun;-) Hoppas det!
    Vilket underbart inlägg, En perfekt kombo med skyltar och byggen. Och irl samt dagsfärska bidrag dessutom. Är riktigt impad! Bra jobbat där!
    Gillar alla skyltar, men de färgglada glasiglor tar priset:-)
    Tusen tack för denna skyltning från Dalarna. Stort tack för länken också!

    Gillad av 1 person

  6. Men oj vad ni flänger, precis som man ska när man har husbil o inget koppel i änden! Man kan åka vart som helst och snurra hit och dit, men mest verkar ni har hållit er i Dalarna! Hälsat på Gunde och Skifs i Vansbro också, där fanns ju systembolag…Jag anlitar Makken i byn, två dagars leveranstid! Gillade den osmyckade kyrkan, mycket, tycker det är så det ska se ut om man vill hedra Gud, faktiskt, inte med en massa prål och utsmyckningar. Tänk så många fattiga munnar man kunnat mätta med alla de slantar som gått åt till bara rafs…
    Men hördu, nu blev jag ju nyfiken igen över var ni håller till. Vet du, min dotter tyckte jag skulle flytta till Svärdsjö då när jag skilde mig. Ha, lika vischan som här ju…
    Kram och ha det så gott

    Gillad av 1 person

    1. Ja, här åks både hit och dit … och efter ett dygn i Sunne så är vi nu på Revelbadets camping en bit utanför Laxå … en av våra favoritcampingar 🙂 Svärdsjö såg trevligt ut och hade en stor fin ICA- affär 🙂
      Ha det gott du också!
      Kram

      Gillad av 1 person

  7. Förstår att du inte hinner med, men tack för bilder och text från resan. Dalarna är ju väldigt fint och med skiftande natur. Ja, dansbandsveckan – då är det fart och fläkt. Vilken bra kombo du gjort med bygge och skyltar och som extra bonus resan. Eller tvärt om…
    Önskar er en fortsatt fin tur och jag hänger med.
    Kram!

    Gillad av 1 person

    1. Nu har vi som sagt åkt vidare … från Dalarna till Värmland och nu Närke 🙂
      Tack!
      Kram

      Gilla

  8. Tiden går som sagt fort när man har roligt och mycket vackert har ni hunnit med att se. Träkyrkan var verkligen fin och som vanligt är dina bilder så vackra!

    Kram

    Gillad av 1 person

    1. Så är det … tiden rusar! Värmen gör sitt till och man orkar inte riktigt 🙂
      Tack så mycket!
      Kram

      Gilla

  9. Åh, så mycket härliga bilder! Tänk vad tiden går fort när man har roligt! Jag hinner inte heller med……;)
    Kram

    Gilla

  10. Vilken härlig semstertripp ni är ute på 🙂 Underbart att bli sugen på ett glas vin och låta det bestämma vägen. Jag gillar den fina kyrkan i Enviken. Jag har aldrig förstått mig på att det måste vara så väldigt utsmyckat i kyrkor och att så stora pengar ska gå åt till det. En vacker träkyrka med enkel inredning är mycket vackrare i mina ögon (men jag är inte med i kyrkan så egentligen har jag ingen talan).
    Nu fick jag lära mig vad jag fotade i morse 😀 En flugbagge poserade snällt för mig också.
    Smidigt att få in både reseinlägg, veckans ord och skyltar i samma inlägg. På semester är det skönt att kunna rationalisera lite 😀
    Ser fram emot fler upplevelser tillsammans med er.
    Kram

    Gillad av 1 person

    1. Ja, det är en ”lagom” tur på alla sätt! 🙂
      Flugbagge … väldigt vanlig så här under högsommaren 🙂
      Nu har vi åkt vidare … Sunne igår … Revelbadets camping utanför Laxå idag 🙂
      Kram

      Gillad av 1 person

Kommentarer är stängda.