Glad måndag …

… med några bilder från helgen …

Jag hade ingen aning vad det var för utställning, men är man inte nyfiken får man ingenting veta. Här fanns gott om gamla skyltar (vilka säkert lär dyka upp någon söndag framöver), en del gamla leksaker, bl. a. ett par små ångmaskiner … och Electrolux hushållsassistenter från den första tillverkad 1940 och framåt. Har ju själv haft en sån från 40- talet, ärvd av svärmor och kvar ända fram tills vi flyttade från huset 2021. De sista åren stod den undanställd och oanvänd, men innan dess använd varje vecka.

Till sist en dagsfärsk bild från dagens morgonpromenad …

Som vanligt är det Carita som inspirerar till dessa måndagsinlägg!

28 reaktioner till “Glad måndag …

  1. Godmiddag, ”ler” , idag skäms jag faktiskt, men jag har sovit som en stock till halv tio. Då blev det skrammel i trappuppgången, ytterligare en student som flyttar ut….Den där röda stugan! Ligger den långt från dig? Vilken idylll! Och så roliga prylar! Ja nyfiken och alert ska man vara, då hittar man mycket skoj. Glad måndag till dig också, funderar allvarligt på att ta ett dopp idag.

    Kram

    Gillad av 2 personer

    1. Det är väl inget du behöver skämmas för! Den röda stugan ligger ca 1,5 mil från mig, så det är inte alls långt. Jag har åkt förbi flera gånger, men då stod det bara ”Garnbutik” 🙂
      Ha en fin måndag … och ha ett skönt bad!
      Kram

      Gillad av 2 personer

  2. Nej, är man inte nyfiken får man inget veta så en dos av den varan är inte fel att ha. Tänk så intressanta saker man kan hitta då.

    Vilken härlig bild från morgonens promenad!

    Kram och glad måndag!

    Gillad av 2 personer

  3. Maskiner i hushållet var bättre för med tanke på hur länge de fungerade, hade en riktigt gammal fram tills vi flyttade hit för 20 år sedan, den håller ännu även om vi inte använder den längre.

    Ha det nu så fint du kan Anki.

    Gillad av 1 person

  4. Den dagsfärska bilden är så fin 🤩här har det regnat varje dag sedan början av juni och nu är jag less… det känns som höst.

    Det kan löna sig att vara nyfiken, det är då man upptäcker nya saker 👍

    Ha en fortsatt fin måndag kram

    Gillad av 1 person

  5. Det första jag fastnar för och som gör mig riktigt glad är din fantastiska nya header. WOW säger jag bara:-)

    Garnbutiken med utställningen är helt i min smak. Det verkar ”bara” vara en utställning, ingen försäljning – synd kan jag tycka.

    Gillad av 1 person

  6. Det verkar ju varit en roligt utställning som gav lite nostalgikänslor. Kombinationen kungsnäva / fingerborgsblomma var inte fel. Och den sista bilden, vilket härligt morgonljus …

    Glad tisdag får jag säga då måndagen redan är passerad 🙂

    Kram ❤ ❤

    Gillad av 1 person

    1. En liten, men intressant utställning … och många skyltar 🙂
      Gillar också ljuset där i den sista bilden 🙂
      Tack Anita!
      Ha en fin tisdag!
      Kram ❤

      Gilla

  7. Måndagen gick i blomstrens tecken, först inköp, sedan plantering, skönt trädgårdsväder. Härlig blandad bildserie du bjuder på, den första bilden är speciell och blombilden ljuvlig. Längtar till promenaderna på torpet, snart där. Och din gräslöksheader: bara så fin!

    Gillad av 1 person

  8. Vilka fina bilder och det är lätt att le och glädjas när man hittar något så fina motiv, som de läckra speglingarna från bron, de vackra blommorna och den söta stugan med den spännande utställningen. Jag förstår att din måndag kändes bra 😀 Det blev en härlig morgon dagen därpå också 😀

    Kram

    Gillad av 1 person

  9. Alltså vilken fantastisk header! Jag hade också en gammal hushållsassistent tidigare. Den var bra, men behöver inte alla tillbehör längre. Nöjd med min enklare variant jag har nu. Nostalgiprylar är kul!

    Gillad av 1 person

  10. Glad blir jag av att se din jättefina header och lika glad blir jag av att se dina fina bilder. Den från din morgonpromenad gillade jag extra mycket. Väldigt roligt med utställningen och säkert hittade du en hel del saker som haft sin historia.

    Kram

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.