Glad måndag …

… med en del av det som gjort mig glad under helgen.

Gladast var jag såklart för besöket av sönerna och yngsta barnbarnet …

Annat som jag glatt mig åt är min sommarplantering utanför porten.

Som vanligt är det Carita som inspirerar till dessa måndagsinlägg!

35 reaktioner till “Glad måndag …

  1. Grattis i efterhand, ang Morsdagen igår 🌹Här i Finland firar vi alltid Morsdag andra Söndagen i Maj.
    Glömde tacka i mitt Måndagsinlägg där du sände en hälsning, så gör det här istället då: TACK! Önskar också Dej en fin o Glad Måndag. Just nu känns det som att det finns extra mycket att känna glädje o lycka över, då allt blomstrar och grönskar i naturen, och solen som värmer skönt.

    Gillad av 1 person

  2. Attans vilken häftig kärra! Den hade de väl kunnat låna ut till dig på morsdag! Det är så konstigt, när vi träffades såg jag att du hade alldeles vanliga händer och fingrar, nu visar du igen att du egentligen har gröna fingrar! Hmmm, ack så vackert, och blomnamn jag aldrig hört förut….

    Hoppas du får njuta idag också, jag njuter av lite svalka, lite regn och en och annan åskknall som rensar luften

    Kram!

    Gillad av 1 person

    1. Haha … om jag sätter mig i den bilen får de anlita en lyftkran för att få ut mig ur den 🙂
      hm … gröna fingrar? Knappast, men jag gillar att påta i jorden 🙂
      Hoppades på regn igår- och lite fick vi … med betoning på lite, knappt 5 mm. Idag solsken igen.
      Kram

      Gillad av 1 person

  3. Så fint det blommar hos dig =)

    Finbesök fick du också- härligt!

    Glad måndag!

    (Jag fick stanna och dra på regnkappa imorse, vi får väl se hur mycket det blir under dagen- men jag vill inte ha slagregn för vissa pioner är på g nu.) Kram

    Gillad av 1 person

    1. En härlig tid just nu 🙂
      De blev inte mycket med regnet – knappt 5 mm sammanlagt hittills. Vill gärna ha mer, men nu skiner solen igen. Hoppas dina pioner slapp slagregn!
      Kram

      Gilla

  4. Härliga bilder att bli glad av och finbesök är alltid uppskattat! Du bor verkligen fint.

    Önskar en glad måndag och en fin start på den nya veckan.

    Kram

    Gillad av 1 person

    1. Absolut ett trevligt besök 🙂
      Skicka gärna hit regnet … här börjar det vara rejält torrt nu och de 4 mm som kom igår var en droppe i havet.

      Gillad av 1 person

  5. För det första … finaste besöket fick du och vilken läcker bil! Och så ett inlägg som jag njutit mig igenom. Blommor, blommor och åter blommor. Vacker sommarplantering vid din port. Visste inte att det fanns dubbel snöflinga. Den är väldigt söt. Och visst är det väl härligt med en blommande gräsmatta. Din uteplats ser så mysig ut men jag anar att det just nu är riktigt gassande sol där. Jag ser att du har en regnmätare där. Undrar när vi ska få något regn. Här är rejält torrt nu så snart får jag börja stödvattna.

    Kram och fortsatt glad måndag ❤ ❤

    Gillad av 1 person

    1. Barn och barnbarn … klart man blir glad 🙂

      Njuter av min uteplats … skönast morgon och kväll, men alldeles för varm mitt på dagen. Tur jag har mitt parasoll. Tur också att vi har bord och stolar även på framsidan 🙂
      Torrt även här och regnet blev det inte mycket med … knappt 4 mm.
      Kram ❤

      Gilla

  6. Så fint med besök av sönerna. Samt av mysige Charlie.

    Myskmandra blir jag nyfiken på . Har nog inte sett…eller doftat

    En gräsmatta fylld med Bellis bellis, den vill man inte jämna klippa.

    God eftermiddag! Kram

    Gillad av 1 person

    1. Absolut besök att bli glad av 🙂
      Myskmadran doftar mest tidiga morgnar och sena kvällar och mest vid beröring. Den växer helst i skugga …
      Kram

      Gilla

  7. Förstår absolut att du blev glad av familjen och allt smått och gott som blommar just nu. Hittade smörbollar för några dagar sedan.
    Även i Tyskland firar vi Morsdag den 2. Söndagen i Maj som i de flesta länder. För mig blev det ett ”internet” firande med sönerna. 😊

    Gillad av 1 person

  8. Den bilen – dregel, dregel:-) Och vilka fina blommor. Inte en enda röd/rosa pelargon i sikte. Det tackar jag för. Kul med annorlunda blommor som jag heller inte har hört talas om. Du bor i ett paradis Anki. Älskar allt runt omkring brukshusen.

    Åsså Charlie förstås. Ingen Arsenal-tröja!??? Har han blivit sjuk kanske… eller bytt favo lag i England;-)

    Gillad av 1 person

    1. Haha … Charlie har inte bytt favoritlag … jisses, det skulle aldrig funka med en mamma som är minst lika Arsenaltokig! Orsaken till den vita tröjan är att han skulle på födelsedagskalas 🙂

      Gilla

  9. Fint väder denna morsdag, som gjort för att sitta i skuggan och fika. Även vi fick trevlig besök. Den bilen blir man lite avis över! Mycket fint i blomsterväg som du har omkring dig, i gräs växer mycket om man inte klipper det. Vi har just nu en äng, men maskrosorna har jag aktivt plockat för att inte få ännu fler.

    Gillad av 1 person

    1. Nu redan onsdag … solsken även idag. Några mörka moln här i morse och ca 10 regnstänk.
      Oklippta gräsmattor kan vara vackra … inte som en riktig äng, men ändå 🙂

      Gilla

  10. Det finns oftast mycket att glädja sig åt om man bara är öppen och mottaglig. Självklart blev du väldigt glad åt sönernas och Charlies besök och vilken blomsterprakt du har fixat utomhus. Lite extra fägring från naturen också. Som sagt, massor att bli glad av 😀

    Kram

    Gillad av 1 person

  11. Fin besök i läcker bil och en blomsterprakt som heter duga 🤩

    Ditt boende verkar väldigt bra, centralt ben ändå avskilt.

    kram

    Gilla

    1. trevligt besök var det 🙂 Ja, jag bor bra här … mitt i centrum, men det känns som jag bor på landet 🙂
      Kram

      Gilla

Kommentarer är stängda.