En tur till grannkommunen …

… till min barndomsstad, Norrköping alltså.

Parkerade bilen nära Grytstorget – till min förvåning gratis på söndagar! Därifrån gick vi direkt för att hälsa på Moa Martinsson, som jag gjorde specialarbete om på gymnasiet …

Vi lämnade Moa och tog en promenad bort till Rhododendrondalen. På tillbakavägen stannade vi vid Färgargården för välbehövlig förfriskning. Gick sen genom Industrilandskapet, först på Grytssidan och vände vid Holmentornet, passerade det stora vattenfallet och sen Dragssidan vid Universitetet och över Dragsbron tillbaka till Grytstorget. Lite trötta sedan lördagen så nöjde vi oss med det … och vände tillbaka till Finspång.

Söndagskvällen festade vi på räkor och drack den goda Cavan som Paula hade med sig …

Smakade utmärkt!

Tiden går fort när man har roligt … och vips var det dags att skjutsa Paula till tåget! Sorgligt men sant.

Nu redan torsdag … och värmen gör att jag helst håller mig inne. Så himla passande då att jag fick en så fantastisk bok av Paula!

Jag älskar den – absolut en bok för mig!
Än en gång Tack Paula!

35 reaktioner till “En tur till grannkommunen …

  1. Så trevligt ni haft det. Jag brukar alltid klappa Piaten på armen och säga hej, när jag går förbi hans staty.
    Här har inte varit så soligt idag, rätt svalt, men just nu känns det mest kvavt. Inte särskilt skönt.
    God torsdag!

    Gillad av 1 person

  2. Heej,! Ja nu är det varmt och gott, då gäller det att svalka sig, det har jag gjort idag, jag har simmat i sjön! Rekordtidigt….

    Besöket i industrilandskapet som jag tidigare bara sett på bild var fin, och blomstren i dalen, där hade man kunnat stanna läääänge.

    En helt perfekt dag med sol och skugga, en svansviftande Muffin och gofika.

    Tack för sällskapet och guidningen! Kram!

    Mitt inlägg från denna dag blir lite senarelagt då det kommer lite teman o annat emellan. Men vad gör väl det, ännu roligare att minnas tillbaka när det gått några dagar!

    Gillad av 2 personer

  3. Hon kommer nog snart igen ni verkar haft det hur mysigt som helst =) Mmm nu är det varmt, men det blåser rätt bra så det svalkar. Ha en fin kväll! Kram

    Gillad av 2 personer

    1. Verkligen en trevlig helg … och visst är det härligt med bloggvänner!
      Cavan var god – och att köpet sponsrar en bra sak känns fint!
      Kram

      Gilla

  4. Härligt att läsa ditt inlägg om Paulas besök hos dig. Ja, vädret kunde ni verkligen inte klaga över. Och sååååå mycket det finns att se och göra i fina Norrköping. Har alltid gillat den staden. Den har karaktär enligt mig och man har lyckats att ”modernisera” genom att INTE riva gamla fina byggnader.

    Skrattade gott åt namnet på den Cavan. Jag menar finns det ett vin som heter ”Mjau”Crazy Cat” kan man väl dricka en Happy Dog Cava också:-)

    Gillad av 1 person

    1. Tack BP! Ja, vi hade ett par toppendagar och visst är Norrköping fint – i alla fall runt Industrilandskapet. Cavan smakade verkligen utmärkt Kattvarianten har jag inte smakat 🙂

      Gilla

  5. Ännu en dag med finväder och trevlig utflykt. Fantastiskt vackert i Rhododendrondalen och jag vet ju att det finns mycket fint att titta på i Norrköping. Bra val av Cava med ett stöd jag gillar 😀

    Kram

    Gillad av 1 person

    1. Ursäkta mitt sena svar … missade din kommentar!
      Riktig tur med vädret hela helgen … nästan lite för varmt 🙂
      Gillar också att Cavan stöder Hundstallet 🙂
      Kram

      Gilla

  6. Se där, det var kända vyer från Norrköping 😀 Fint ❤
    Jag har varit i Rhododendrondalen en gång, men kanske kan hinna med en gång till innan det helt blommat över.
    Kram

    Gillad av 1 person

      1. Det går så fort, så det ante mig att jag missade det finaste i Rhododendrondaeln. Något fick jag ju se i alla fall, men det var mycket som bara var knopp när jag var där.
        Kramis

        Gillad av 1 person

  7. Vilken trevlig utflykt till Norrköping det blev och vackra bilder därifrån.

    Happy dog har vi testat och det var riktigt gott tyckte vi. Ett behjärtansvärt ändamål dessutom!

    Kram och god fredag!

    Gillad av 1 person

  8. Fina bilder… Strykjärnet har jag också på nån bild, från ca 13 år tillbaka då vi var på resa med Ot-resor (vårt egna kommunala resebolag, de har resor runtom i Norden och Europa)

    Gillad av 1 person

  9. Vilka härliga försommarbilder från er dag i Norrköping. Så fint att det finns en rhododendrondal där. Happy Dog Cava … det låter som något för mig. Och den boken, den är ju som gjord för dig.

    Kram ❤ ❤

    Gillad av 1 person

    1. Tack så mycket Anita!
      En bra helg blev det … ja, boken var absolut som gjord för mig – och cavan rekommenderas 🙂
      Önskar dig en trevlig helg!
      Kram ❤

      Gilla

  10. Vilken trevlig tripp! Visst är det så, tiden går alldeles för snabbt då man har trevligt. Hoppas du fick en fin lässtund och jag förstår att du blev glad över gåvan 🙂

    Kram

    Gillad av 1 person

  11. Vilken trevlig utflykt ni gjort med alla ställen ni besökt! 🙂 Där har jag aldrig varit men det kanske blir av någon gång framöver. Tiden får utvisa vad som sker framåt..

    Fantastiskt fina bilder bjuder du på! 🙂

    Önskar dig en härlig sommar! 🙂

    Kram

    Gillad av 1 person

    1. Tack Åsa! Norrköping är en trevlig stad och kommer du hitåt visar jag dig gärna min stad 🙂
      Ha en fin sommar du också!
      Kram

      Gilla

  12. Jättefina bilder i inlägget, särskilt den på strykjärnet! Jag gissar att jag skulle ha dröjt mig kvar ett bra tag i Rhododendrondalen. Boken måste jag nog skaffa mig.

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.