Skyltsöndag # 469

Så är det då söndag igen och därmed åter dags för BP:s Skyltsöndag!

Skyltsöndag, men dåligt med skyltar här … men jag hittade de här ”locken” på torget.

Minns ni skyltfönstret med julpyntet och sen även påskpyntet som fick vara med lite för länge? Igår passerade jag ett annat skyltfönster och kolla … är det inte både tomte och snögubbe där … och renar! Allt upplyst med en blinkande ljusslinga!

Avslutar med en bild från gårdagens morgonpromenad …

Ingen trängsel alls!

🌞🌷 Den roligaste söndagsutmaningen … alla som vill kan vara med! 🌼🌞

33 reaktioner till “Skyltsöndag # 469

  1. Rubrikbilden är helt fantastisk, vilket collage:-)

    Och dina brunnslock gillar jag också skarpt. För många år sedan fotade jag också brunnslock ganska ofta, men sedan så hittade jag bara moderna lock, och då förlorade jag intresset. Men nu har du väckt det igen.

    De första två har nog många år på nacken, och de moderna locken och hur de är ”stensatta” är riktigt bra och väldigt tilltalande.

    Skrattade gott åt juldekorationen – hahaha! Ägaren har nog samma åsikt som jag – varför ta bort det hela om man ändå måste skylta med samma saker igen om bara några månader.

    Så tänkte jag när jag inte hittade ”knappen” som skulle ställa om tiden i min lilla bil. Det är ju ändå snart dags att återinföra vintertid, så det får vara – hahaha:-)

    Tusen tack för länken och din fina Skyltsöndag:-)

    Gilla

  2. Brunnslocken är så snygga, jag har tänkt många gånger att jag ska fota dem på GC och ha till skyltmaterial….men än har det bara stannat vid tanken. Jag har ju lite bråttom då jag går mina morgonpromenader. Men hallå det är dags att plocka in snögubbar och annat vinterpynt nu……..

    Fin bild på dig och Muffin och din egna är så snygg – du har ju fått med din fina bostad också=) Här går åskan och det har kommit ett par rejäla regnskurar. Där fick jag för att jag skurade trädäcket i fredags och igår….. nu hinner det väl knappt torka till så att det går att olja i mitten av veckan. Det är väl bara att ställa in sig på att ha möbler och dynboxar på gräsmattan i en enda röra – tur att det är på baksidan. Jag kan ju hålla mig på framsidan så slipper jag se eländet. Ha nu en ny bra vecka – den lurar ju runt hörnet. Kram

    Gilla

    1. du får dra ner på promenadtempot lite 🙂
      Tack LillaSyster!
      Åskregnet kom hit också, men jag hörde inga åskknallar.
      Ha en fin start på veckan!
      Kram

      Gilla

  3. Skönt att slippa trängsel 🙂 Låt julpyntet stå, det är snart vinter igen 🙂 Locken på torget är ju perfekta. Ligger still och är tunga 🙂 Mycket talande rubrikskylt! En fortsatt trevlig söndag Anki!

    Gillad av 1 person

  4. Tror jag det, alla andra sover på söta örat! Vilket märkligt skyltfönster som lämnat kvar både julen och påsken! Jag tror jag också fotade ett snyggt brunnslock vid stora torget, men nu minns jag inte vilken mapp det hamnade i. De är så välarbetade o snygga, allt var bättre förr! Utom fin hemmasnickrade skylt som alltid imponerar! Kram

    Gillad av 1 person

  5. Din egna bild är underbart härlig!

    Men så fyndigt att använda brunnslocken, de är faktiskt riktigt prydliga och med ett fint mönster dessutom! 🙂

    Avslutnings bilden med dig och Muffins inne i stan – snacka om folktomt… Vart är alla? Det kanske är just i middagstid och alla sitter och äter?

    Hur som hellst är det väldigt fint skyltat 😀

    Önskar dig en fin söndagskväll!

    Kram

    Gillad av 1 person

  6. Brunnslock kan vara nog så vackra och är på ett vis också en skylt. När det gäller skyltningen för övrigt så borde det vara mer logiskt att snart flagga upp för midsommar.

    Skönt att slippa trängsel tänker jag!

    Kram

    Gilla

  7. Det var annorlunda lock du hittat. Gillar det första ”Hydrant” som har mer design än vad de brukar ha.

    Hahaha…du har också funnit en julskyltning. 🙂 Men jag fann bara en skylt i ett tomt skyltfönster. 🙂

    Härligt med folktomma gator. 🙂 Det blev en läcker skuggbild.

    Gillad av 1 person

    1. Jag gillar brunnslock och har fotat många under åren 🙂
      Då är det inte bara i Finspång de håller kvar julen alltså 🙂
      Jag njuter av folktomma gator … tack!

      Gilla

  8. Vilka fina brunnslock du hittade. Härligt!
    Det tar bara några månade till och skyltfönstret är aktuellt igen. 😃
    Vad ni två blev långa som skuggor. Det gör att blicken dras långt in i bilden. Kul!

    Gillad av 1 person

    1. Brunnslock lockar till att fota … och en del är riktigt fina 🙂
      Ja tiden går fort – snart dags för julskyltning igen, så varför byta 🙂
      Tack Kristallina!

      Gillad av 1 person

  9. Hahaa! Har julen dröjt sig kvar där? Inte helt konstigt då vi haft en lång vinter 🙂

    Brunnslock älskas även av mig. Har fotat sådana genom tiderna, mest utomlands, då jag anser att våra finska är så trista.

    Gillad av 1 person

  10. Brunnslocken är vackra. Jag tror inte vi har sånna skönheter häromkring.

    Får lov att titta lite extra på vars jag sätter fötterna 😅

    Julskyltning🫠

    Fin egen skylt får högsta poäng❣️

    Ha en fin måndag kram

    Gillad av 1 person

  11. Imponerande rubrikbild…..sen måste man ju bara älska brunnslocken, det är ju så vackert….tänk att man kostar på en sådan konstnärlig utsmyckning på nåt som folk bara går å trampar på….

    Ha en underbar vecka!

    Gillad av 1 person

  12. Vilka fina brunnslock. Duger väldigt bra som skyltar. Skyltningen i fönstret hänger inte riktigt med i tiden men är fin i alla fall. Vilka långa skuggor på er morgonpromenad. Hoppas att Muffin inte blev rädd.
    Kram

    Gillad av 1 person

    1. Jag gillar brunnslock .. en del är riktigt fina 🙂 Muffin bryr sig inte om skuggor som tur är.
      nu har ju snart halva året gått, så julskyltningen kan ju vara kvar 🙂
      Kram

      Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.