Färgsprakande fredag # 49

Ännu en vecka har passerat och det är åter dags för LillaSysters tema ”Färgsprakande fredag”.

De senaste dagarnas väder gör det inte lätt att hitta något färgsprakande utomhus, men bilderna är dagsfärska … de tre första från ICA Maxis ganska nyöppnade affär …

Avslutar med ett något gott att dricka … det är ju ändå fredag!

SKÅL!

35 reaktioner till “Färgsprakande fredag # 49

  1. Vilken vacker och färgsprakande fredagsblandning du bjuder på. Vill också passa på att skicka dig en varm födelsedagshälsning. Stort grattis! Hoppas och önskar att dagen varit och fortsätter att vara fin.

    Varm kram

    Gillad av 1 person

  2. Skål!
    Hoppas att du haft en bra dag – du vet vad jag menar =)

    Fina sprakande blommor på Maxi.

    Önskar dig en fin fredagskväll och tack för att du är med. Kram

    Gillad av 1 person

  3. Skål och ha en trevlig helg:-)

    Vilken färgprakt du hittade i Finspång. Bra jobbat! Och du ser väl att hasselblomman har ett ansikte. En härlig bild som eggar fantasin:-)

    Gilla

  4. Vi får väl hoppas att det snart blir lite fart på våren, så blir det nog färgsprande som bara den, men jag tycker att du lyckades bra med dagens uppgift.

    Kram, Ingrid

    Gillad av 1 person

  5. Ica Maxi bjöd på mycket färgsprak och lite bjöd även naturen på. Men vad är det för figur där i hasselbusken? Först tyckte jag att det såg ut som en blodfylld fästing (usch!) men det är förmodligen en spindel som kryper fram bakom något som hör till busken men som jag tyckte såg ut som en del av en fästing 😀

    Skål!

    Kram

    Gillad av 1 person

    1. En liten spindel är det 🙂 Den var på framsidan när jag skulle ta bilden, men försvann snabbt in bakom bladen där 🙂
      Nu ny dag, så något skålande blir det inte förrän kanske ikväll … om jag hittar någon att skåla med 🙂
      Kram

      Gilla

  6. När jag ser tidigare kommentarer så förstår jag att du fyllde år igår. Här kommer ett stort, varmt Grattis i efterskott! Hoppas du fick en fin födelsedag.

    Kram ❤ ❤

    Gillad av 1 person

  7. Grattis till oss som har fyllt år igen! Verkligen färgsprakande bilder. Fin bild på vårhasseln, det är nu man borde föreviga alla nyutspruckna löv och sprickfärdiga knoppar, men vädret känns väldigt grinigt.

    Trevlig helg!

    Gillad av 1 person

  8. Skål min vän, den drinken såg god ut! ICA Maxi har allt du behöver och mycket du kanske inte behöver…jag har börjat gå dit ibland, de har bland annat lever och färsk fisk som andra affärer inte har. Och alla prylar man ska passera innan man kommer till matavdelningen! Tjejerna mina tipsade om att de har prisvärda kläder och jag har hittat långbyxor där som jag inte behövde fålla upp!

    En vacker men glåmig aprilsol ser jag idag, behovet av att gå ut finns kvar så nu ska jag bara bestämma vart jag styr kosan. Hoppas du får en fin dag, om en månad är jag hos dig, ska bli så kul. Och ge en nospuss till Muffin!

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.