Skyltsöndag # 338

Söndag igen och då är det som vanligt dags för skyltning … och som alltid gör vi det tillsammans med bloggkompisen BP!

Här är mina skyltar …

🌞🌷 Den roligaste söndagsutmaningen … alla som vill kan vara med! 🌼🌞

🌞🌷 Den roligaste söndagsutmaningen … alla som vill kan vara med! 🌼🌞

De här fotade jag på väg ner till slottsparken.

På några bokstammar i parken fann jag det här.

Hos bloggkompisen BP hittar du länkar till fler skyltare!

29 reaktioner till “Skyltsöndag # 338

  1. Kul att de räknar cyklister och fotgängare =) Jag har ju också skyltar på min tunna-tack för tipset =) Att rista i ett träd nä det skulle jag inte göra, tycker för bra om trädet, synd att skada det. Ha en bra söndag =)

    Gilla

  2. Trädkärkek 😜
    Onödigt att rista/skära i träd ”bara för att”, men OM det nu ska göras så är det ju bra om de håller sig till ett och samma träd 😜
    Bra skyltat som vanligt 👍
    Ha en fin söndag 🤗
    Kram

    Gillad av 1 person

    1. Visst är det onödigt … och det är inte bara ett träd – det är säkert 5-6 träd i en liten samling bokträd som är drabbade …
      Tack Åsa!
      Ha en bra start på veckan!
      Kram

      Gilla

  3. Vilken vacker header! Den är ju en fin skylt i sig. .Och din egen skylt är en höjdare på fler sätt. Roligt att man räknar cyklister och fotgängare. Då ser man ju hur det förhåller sig olika perioder.
    Att rista i träden är kanske inte så lyckat. Men ibland går handling före tanke.
    Snyggt skyltat!
    Önskar dig en fin söndag.
    Kram

    Gillad av 1 person

    1. Tack Ditte!
      Konstigt nog verkar träden inte fara illa av ristningarna, men visst är det onödigt.
      Nu redan måndag … önskar dig en bra start på november!
      Kram

      Gilla

  4. Kul med räknare. Såg en sådan i Karlstad, när Lerinmuseet. Skulle vara kul att ha en räknare som räknat hur många gånger jag passerat ett visst ställe framåt byn, under alla de år jag bott här. Borde vara flera tusen …
    Vackert med hjärtana på trädstammarna. Tycker den som minst av allt är romantiker….Elelr så är det bara som jag tror….att jag inte är… Kram!

    Gillad av 1 person

    1. Lite onödigt att rista i barken, men visst är det romantiskt – eller var då vid det tillfället de blev till i alla fall 🙂
      Kram

      Gilla

  5. Det tog ett tag för mig att ta mig förbi din jättefina header. Mycket trevligt att titta på där 😀
    Här räknas också gående och cyklister på en plats nära centrum. Kanske är det ett sätt att uppmuntra folk till att ställa bilen. Det finns skyltar som tackar för att vi går och cyklar också. Kärlek och romantik finns det tydligen gott om och om en börjar karva så följer andra oftast efter. Hoppas bara att träden inte tar skada.
    Kram

    Gillad av 1 person

    1. Tack så mycket!
      Säkert romantiskt för paren som förklarar sin kärlek vid träden, men alla andra ristningar verkar bara dumma! Det ser inte ut som träden far illa, men vad vet man – träd har väl också känslor 🙂
      Kram

      Gilla

  6. Vilken fantastiskt fin ny header du lagt upp! Färgsprakande och helt underbar!!!
    Även rubrikbilden med den fina granen är såklart helt i min smak. Tänk att inristningar på träd han ”stå sig” så länge. En var ju från 1978 – otroligt egentligen. Ungefär som en tatuering, fast den bleknar ju.
    Den där skylten som räknar cyklister och fotgängare har jag bara sett en gång förut här i nollåttaland – vid Stocksunds bro. Rätt intressant faktiskt att se hur många som cyklar från Danderyd in till Stockholm till sina arbeten.
    Skrattade gott åt rullskridskoåkaren. Som vägen ser ut där lär h*n nu inte komma upp till 40 km/t – hahaha:-)

    Tusen tack för din Skyltsöndag och länken:-)

    Gillad av 1 person

  7. Den här gången fastnade jag mest för din nya header! Och som alltid är din egen skylt jättehäftig! Men att rista i träden känns inte rätt. De mår nog inte så bra av det!
    Ha en fin kväll och ny vecka och månad!

    Gilla

  8. Din hösttallrik i headern är så fin! Även om jag inte gillar när man ger sig på träden så är det en viss charm, särskilt när man ser att det är från 1978. Eller i alla fall är paret från det året.

    Gillad av 1 person

  9. Här möttes jag inte bara av veckans skyltar utan även ett fat med höstens och ögats läckerheter. Fantastik vackert!
    Rista i bark det var längesedan man gjorde, vem vet det kanske finns kvar ännu.
    Då var det måndag och ny månad och jag har fått min timme tillbaka.
    Lycka!

    Kram

    Gillad av 1 person

  10. Nog ristade jag också in ett och annat hjärta i en trädstam i mina ungdomsdagar. Särskilt som objektet för mina varma känslor hade en tendens att variera…ungdomligt oförstånd på många vis…
    Nu gladde du BP lite extra med lyftkranen! Och även i Finspång rullar man på skidor, kul!
    Kramen

    Gillad av 1 person

Kommentarer är stängda.