Skyltsöndag # 218

Så är det då åter dags för Skyltsöndag …

… och som vanligt skyltar vi tillsammans med bloggkompisen BP! 

De tre första bilderna är från Karlstad där vi var för inte så länge sen …

Den här är från i fredags, då vi var i stan …

Yngste sonen kallas ”Basse”, men det är inte hans bilskola …

De här två är från Löfstad slott … mycket snack och lite verkstad kan man säga …

… men inga bin … inte ett enda!

Dessa roliga figurer hittade jag vid en grind bakom Kullerstad kyrka, strax utanför Skärblacka …

Stepphöns i Kullerstad

Som vanligt – vill du se fler som är med och skyltar så hittar du dem HÄR 

23 reaktioner till “Skyltsöndag # 218

  1. Härlig skyltning! Gillar dom steppande hönsen 😀
    Fast inte visste jag att man behövde gå en kurs för att få en kristen tro? Trodde det typ var medfött. Jag föddes dock inte med dom ”generna” och har nog ingen tanke på att gå den där kursen heller 😉

    Gillad av 2 personer

  2. Kul med packmopeds trippen, jag hade en då jag var 16 år… fick ett återfall senare också… har en genom jobbet nu som används dagligen. Basses var ju passande och kul. Roliga figurer till passande skylt 👍 En fortsatt trevlig söndag från ett strålande väder i södra Norrland.

    Gillad av 1 person

  3. Gillar stepphönsen. Fina skyltar men kurs i kristen tro låter konstigt. Har sett att det finnns här också men inget för mej.

    Gillad av 1 person

      1. Fniss…..i vårt sekulära samhälle tror jag dom flesta av dem saknar dom generna😉😂😂
        Ja hönorna gör sig såklart bättre på en tomt än på en balkong.
        Kram

        Gillad av 1 person

  4. Jättesöta höns på slutet 😀
    Lite underligt är det att en kyrka skriver ”Om Gud finns”. Ifrågasätter de också existensen av en gud? Jag skulle gärna fråga dem om det men någon fråga till en gud har jag inte 😉
    Kram

    Gillad av 1 person

    1. Visst är stepphönsen läckra … jag skulle gärna ha dem här!
      Precis samma tanke slog mig – tror de på Gud eller inte … ja det är frågan det.
      Kram

      Gilla

  5. I första skylten skulle jag nog byta ut ordet ”finns” med ”fanns”;-)
    Vilken rolig grej, den där packmopedsturnén alltså Aldrig hört talas om. Basses trafikskola – loggon är helt suveränt snygg, och den kan man nog inte missa. Bra dekal!
    Åsså stepphönsen som är mina favoriter idag. Här uppstår ett stort ha-begär kan jag säga!

    Vilken fin skyltning! Tusen tack för den och länken. Så kul att du är med i Skyltsöndag:-)

    Gillad av 1 person

    1. Tack BP! Ett nöje att vara med … och beroendeframkallande!
      Tänkte det … ja, att stepphönsen skulle passa dig! 🙂

      Gilla

  6. Stepphönsen vann bildkavalkaden! Fulsnygga eller hur? Jag vet precis vad jag skulle fråga Gud om…men det håller jag för mig själv…
    Kram från pörtet

    Gillad av 1 person

  7. Jättebra skyltning! Kul med stepphönsen och kanske har de även steppskorna på sig. Vda gäller grundkursen i kristen tro hoppar jag över den. Kul skylt var det . Men kanske finns den som internetbaserad variant. Mne skulle nog stå över den också.
    Och inga bin på Löfstad slott. Kanske har de inte ”all inclusive” där.
    kram!

    Gillad av 1 person

    1. Tack Ditte! 🙂 Det hjälper nog inte med en internetkurs för mig heller … jag står över!
      Konstigt med bina … när de hade så fint hus 🙂
      Kram

      Gilla

Kommentarer är stängda.