Finbesök …

… fick vi idag när Calle och Charlie kom och fikade. Ludvig skulle leka med en kompis och Casper ville sova på förmiddagen – han var på Melodifestivalens genrep i Nyköping igår kväll  och var nog lite trött idag  🙂

Charlie hämtade två planteringsspadar och började  gräva bort några återstående snöfläckar  – och nu vill vi inte ha mer snö ! 🙂👍

Ha en trevlig kväll!

Fem en fredag … självinsikt

Elisa ger oss varje vecka fem frågor och den här veckan gäller frågorna SJÄLVINSIKT. Inte helt lätta frågor att svara på, men jag gör ett försök.

1. Vilken egenskap hos dig tror du folk irriterar sig på?

Svårt detta, men kanske tycker de att jag är lite av en  ”besserwisser”  … rättar gärna andra, när jag vet att jag har rätt 🙂

2. Vad skulle du säga att du gillar mest med dig själv?

Jag är empatisk, hjälpsam och generös när jag har möjlighet … och tror alla om gott tills jag blir överbevisad … hm … kanske lite väl godtrogen och det är ju inte så bra …

3. Vad är något hos dig själv som du skulle behöva förbättra?

Se punkt 1 … men jag har faktiskt blivit bättre med åren  … och så mitt tålamod, som är väldigt dåligt!

4. Vilken är en egenskap du fått höra om dig som du själv tyckt annorlunda gällande?

Att jag är envis! Det är jag inte alls!

5. Känner du att du vet vem du är?

Jodå … i min ålder känner man sig själv ganska bra – på gott och ont!

Det här tycker jag var lite svåra frågor … mitt val är att inte bli så djupgående i mina svar, men ändå svara ärligt.