Gems Weekly Photo Challenge # 32

Veckans ord från Sanna är TUNNEL.

Enligt Wikipedias definition är en tunnel en underjordisk transportled – och i Vägverkets beskrivning av en vägtunnel förutsätts det att ”konstruktionen är en passage som omges av berg eller i andra fall har en längd av minst 100 meter. En tunnel måste dessutom ha en minsta diameter, annars är det ett rör eller borrhål.” Vilken denna minsta diameter är har jag inte hittat … skyller på värmen!

Då jag därmed inte har en enda äkta tunnel så får jag utnyttja friheten till min personliga tolkning 🙂

Fler tolkningar finns här:

47 reaktioner till “Gems Weekly Photo Challenge # 32

  1. Jag håller på fri tolkning 😉 Och den gör du bra!
    Ha ha… vem är det som kikar in i tunneln på sista bilden? Pergolan är fantastiskt vacker!

    Gillad av 1 person

  2. Snacka om researcharbete i värmen. Är djupt impad och har fyllt på min hårddisk däruppe. Trodde att tunnel var som tunnel, men hade ingen aning om vilka krav det ställs. Åt andra sidan tycker jag att din ”fria” tolkning är ack så mycket bättre och föreställer många fina tunnlar som inte är tunnlar;-) Gillar allén och pergolan extra mycket för att inte glömma sista bilden som du har gjort nåt riktigt roligt med. Suveränt jobbat:-)

    Gillad av 1 person

    1. Det går ju inte att göra något utomhus och då funkar det att göra research 🙂
      Tack så mycket BP!

      Gilla

  3. Vilken söt gubbe du fångat på sista fotot! Visst måste man få göra egna tolkningar, ska vi blint följa wikipedia då blir det inte många bilder i våra teman. Jättefina kreativa foton!

    Gillad av 1 person

    1. Tack Paula … visst hade jag tur som lyckades fånga den lille mannen på bild – han dyker upp både här och där, lika oväntat som alltid 🙂
      Kram

      Gilla

  4. En jättefin och kreativ tolkning av veckans tema och med toppenbilder. Och just att tolkningen är fri gör temat så mycket roligare. Någon direkt favorit kan jag inte välja men kanske allén med träd och tunneln vid Gripsholm.
    Kram!

    Gillad av 1 person

  5. Härlig samling tunnlar, den ena vackrare än den andra. Gillar allébilden och den på pergolan lite extra och valv i gamla slott eller ruiner är väl bara för roliga att fota!

    Gillad av 1 person

    1. Tack! Det är alltid trevligt att gå med kameran på såna här platser … kul att prova olika vinklar och olika inställningar 🙂

      Gillad av 1 person

  6. Tycker det var en väldigt bra tolkning! Finurliga foton som vanligt! 🙂
    Den där pergolan känner jag igen – är det inte vid klostret vid Bergs slussar, har glömt vad det heter? 🙂

    Gillad av 1 person

  7. Jag gillar din tolkning 😀 Helt klart tunnlar allihop. Den sista var rolig för det tog en stund innan jag såg att det inte var en kul dekorerad tårta. Det som jag trodde var tårtan var synen genom en ”tunnel” 😀
    Kram

    Gilla

Kommentarer är stängda.