Sommarminnen

Av olika anledningar så blev inte husbilssommaren vad vi tänkte oss, men det blir förhoppningsvis en ny sommar med fler resor. Här är i alla fall några minnesbilder från sommarens färder …

Första resan startade med punktering!

Ett par dagar senare kom vi ändå iväg och snart var vi på plats i Valdemarsvik, fortsatte sen till Söderköping och så till Arkösund. Vi hade riktig tur med vädret!

Midsommarhelgen firade vi tillsammans med goda vänner utanför Örebro och på midsommardagen besökte vi gemensamt vackra Brevens bruk.

Nästa resa blev vår ”långresa”, som började ned ett besök i Westerqwarn för att sen fortsätta till bloggvännen Paula i Dalarna ….

Tanken var att fortsätta mot Karlstad, men efter att vår gamla GPS sagt upp sig så hamnade vi först i Falun, där vi köpte en ny. Därifrån åkte vi till Kungsgården, där det finns en liten camping som vi övernattat vid tidigare. Där vände vi åt nordväst och efter bara ett par, tre mil hittade vi en fantastisk liten camping, Lumsheden … fortsatte sen västerut och efter ett par dagar stannade vi i Malung …

… och sedan vände vi söderut för att börja resan hemåt.

För att detta inte ska bli alltför långt så delar jag upp det lite.

Fortsättning följer …

43 reaktioner till “Sommarminnen

1. Ser ut som en härlig husbilssommar även om den inte blev vad ni tänkt från första början. Härligt somriga foton att njuta av nu när kylan smyger sig på.

Gillad av 1 person

2. Härliga turer även om det inte blev som ni hade tänkt er!
    Nu när det är så grått och rått blir man verkligen sugen på sommarkollage. Tror mitt skulle bli ganska enahanda, strand, strand, strand…

3. Vilka härliga resor och bilder även om det inte blev helt som ni tänkt er. Men det kommer fler somrar och säsonger. Jag instämmer med eval8 att mina bilder skulle nog också bli strand, strand och återigen strand 😀 Men det var jag nöjd med!

Ha en härlig lördag!

Gillad av 1 person

1. Vi hade några, men bra resor … och som sagt så kommer det förhoppningsvis nya somrar 🙂
      Gillar man stränder och bad … ja, då är det väl där man ska vara när det är sommar! 🙂
      Kram

4. Fina sommarminnen att plocka fram nu. Ett tag bodde ena sonen med familj i Västervik. Då gjorde vi ganska ofta besök i Valdemarsvik, Söderköping på vägen till/från Västervik. När den familjens son började närma sig ett år kom de på att det var opraktiskt att bo där, eftersom föräldrar/svärföräldrar, syskon och kompisar bor i Roslagen…..så då flyttade dom hem igen.
    😊😀

Gillad av 1 person

1. Tack! Såklart är det bättre att bo i närheten av släkt och vänner … speciellt om man har barn och ibland behöver hjälp med barnpassning … bra för farmor att de flyttade hemåt igen 🙂

5. Åh så härliga sommarbilder. Nu längtar jag verkligen efter sommaren igen. Hoppas bara att den blir mindre varm nästa år så att man kan njuta fullt ut av den. Ha en härlig helg Anki!

1. Tack … lagom är bäst. Gäller även vädret 🙂
      Ha en fin fortsättning på helgen – ja, eller på söndagen i alla fall 🙂

6. Finns det nåt bättre än att minnas den gångna fina sommaren en novemberdag, då det blir mörkt klockan kvart över tre? Nej, tror inte det.
    Helt suveräna sommarminnen med några riktiga höjdarbilder dessutom. Kul att se Paula och Blinka, samt Zwinto och Zambo, för att inte tala om alla andra bilder:-) Ser framemot del 2:-)

7. Vad roligt att följa med er på resan! Och så fina minnen ni har med er hem igen. Väldigt vackra bilder. Så roligt att få se mer av Sverige med dig och Sverige är verkligen fantastiskt. Ni är ju jättebra också på att hitta små campingar. Minns det inlägg du skrev i samband med när ni besökte Paula. Så roligt att ni fick till ett möte.
    Ser förstås fram emot del 2.
    kram!

Gillad av 1 person

8. Det där med vad en har tänkt skrotas ibland, men det som blev av blev ju mycket fint och inte var det så lite heller tänker jag när jag svävar runt bland bilderna. Bloggvänsmöte är jätteroligt att göra dessutom 🙂
    Tack för denna turen och jag följer med på nästa …
    Ha en fin söndag!

Gillad av 1 person

9. Hej svejs, slut på skidåkningen nu, för dagen…o så hamnar man mitt i spenaten istället! Hihi, det är bra med snabba vändningar, o en bekant ser jag minsann eller två, fyrbeningen ser riktigt väluppfostrad ut. Jag vet att ni inte kom till skott med alla planerade resor men nu när du samlar minnena så blev det ändå en försvarlig mängd! Självklart hoppas jag att det blir flera nästa år, och att Säfsen-traditionen håller i sig! Vem vet var jag bor då….
    Söndagskram

1. Hej där! Skidåkningen tittade jag inte på, men nu är det rallycross och snart börjar Världscuphoppningen 🙂
      Så klart ska vi försöka hålla traditionen vid liv och ta vägen förbi Säfsen även nästa år! 🙂

Gillad av 1 person

10. Underbar samling sommarbilder – och sommarminnen för dig! Det låter så mysigt att kuska omkring i husbil och kunna åka vart man vill.