Skyltsöndag # 153

Så är det då söndag igen – och då blir det förstås skyltar 🙂

Jag har lite dåligt med skyltar ”på lager” just nu … har inte haft varken ork eller lust att gå på skyltjakt, men jag vill ju vara med i alla fall 🙂

De här två fanns i butiken där jag köpte tavlan med katten och ugglan …

Det är som alltid bloggkompisen BP  som förvaltar denna veckovis återkommande utmaning … varje söndag året runt. HÄR hittar du hennes lista på skyltare som brukar vara med.

17 reaktioner till “Skyltsöndag # 153

  1. Kul att du hittade dessa två skyltar i samma butik som din fina tavla! Dubbelt kul att jag kunde fräscha upp mina kunskaper i franska en aning då jag inte kunde låta bli att googla ”Boeuf en Daube”. Nu har jag lärt mig nåt igen:-) Dessutom var den ”dagens lunch” riktigt prisvärd;-)
    Vinaffischen ser riktigt ”kultig” ut och skulle ha varit betydligt äldre än från 2005.

    Toppen skyltar även den här veckan. Som alltid alltså:-) Tusen tack för skyltarna och länken!

    Gillad av 1 person

  2. Vissa skyltar skulle jag kunna tänka mig att ha som tavlor, som den med flaskorna på! Härligt skyltat – som vanligt 🙂

    Gillad av 1 person

Kommentarer är stängda.