Obehagligt …

… ja rent av chockerande var det att bland posten som kommit under dagarna vi varit borta hitta ett brev med ett hot om inkasso!

Kunde inte för mitt liv fatta vad jag missat, för är det något jag brukar ha bra koll på så är det räkningarna. Vi har inte fått någon påminnelse … ingen förvarning alls!

Skräckslagen gick jag in på mina banksidor och kollade – och upptäckte att alla fakturor från företaget var betalda! Ringde upp företagets kundservice och efter lång väntan kom jag fram och jodå jag fick bekräftat att vi inte hade några skulder! Hur kunde det då bli så här? Jo, företaget hade ändrat sina betalningsrutiner och bytt bankgironummer – och detta utan att vi fått något meddelande, så pengarna hade kommit in på det gamla kontot!

Enligt kundservice så borde vi fått :

  1. Meddelande om nytt bankgiro
  2. Påminnelse om att de inte fått betalning
  3. Brev angående hotande inkasso

Inget av detta har nått oss – vem som bär ansvaret vet jag inte, men jag kan lova att det var en hemsk upplevelse!

25 thoughts on “Obehagligt …

  1. Ja, fyyy! Förstår din förskräckelse! Jag har det mesta på e-faktura och de är bekvämt, men alla tar inte det. Det hände mig en gång att en pappersfaktura inte nått mig (postens fel) men påminnelsen fick jag.
    Måste varit underbart att ha gjort er fina resa, då tänker man inte heller på räkningar 😉
    Kram!

    Liked by 1 person

  2. Jaa det är så mycket nu för tiden med allt oärligt omkring oss. De till och med varnade på TV för något som håller
    på nu. just med sådant. Jag fick flera ggr att jag betalat in för mycket, Telia ville att jag skulle uppge mitt Bangiro,
    så skulle pengarna sättas in igen hos mig. Hur dum får man bliva, det är klart att man inte gick på det. Än så
    länge vet jag vad jag gör. Det upptäcks ju på en gång, att det inte är Svensktalande som skrivit breven.
    Jag skulle bara Xa bort dem. Jag har också fått att jag vunnit, men jag går inte på något sådant.
    Det ‘är mycket man måste kunna, för att få vara med ett tag till.

    Liked by 1 person

  3. Fy och usch så obehagligt! Jag skulle ha blivit jättestressad för, precis som du, har jag väldig koll på mina räkningar och ekonomin i sin helhet. Men jag skulle också ha ringt direkt och det var ju tur att allt var som det skulle. Men en ursäkt borde du ha fått.

    Liked by 1 person

  4. Tyvärr vardagsmat för oss, men sällsynt att det händer, det som du råkat ut för. De som är ärliga som du, hör av sig, ”de andra finns inte mer”. Jag skulle också ta mycket illa vid mig, om det hänt mig.
    Kram

    Liked by 1 person

  5. Fy så hemskt, sånt fasar jag för. Men företaget kanske inte riktigt har skött sig? Mycket kan man skylla på posten men kanske inte riktigt allt 🙂 Tur att det ordnade upp sig i alla fall!

    Liked by 1 person

      1. Förstår den känslan 🙂 Minns när jag fick brev från inkasso, i panik betalade jag för att sedan inse att jag redan betalt och företaget gjort fel… så kan det gå 😉

        Liked by 1 person

  6. Kan bara säja att samma sak hände mej…utan en påminnelse
    Även jag är mycket noga med räkningarna
    Det rätade till sej…och det var inte mitt fel.När man öppnar ett sådant brev då b lir man storögd

    Liked by 1 person

Kommentera

