En sommardag …

Storebror Casper är på Sport Camp den här veckan och eftersom även grannbarnen är där så tyckte Ludvig, som inte har åldern inne för det, att det var en bra idé att åka till farmor och farfar och det är ju härligt!

Det blev lite lek, lite korsordslösande när solen var för varm, fika … och så mer lek 🙂

Full fart …vi kastade och fångade en boll med en speciell kastare/ fångare 🙂
Minstingen Charlie, som blir tre månader i morgon 🙂 … så snäll och så go!

Sommar i trädgården … och det som ska blomma, ja det blommar för fullt just nu 🙂

En trollslända landade på en bambupinne … och satt snällt kvar medan jag hämtade kameran 🙂

Trollsländor är inte min starka sida … men efter en del hjälp så vet jag nu att det är en hona av arten Tegelröd ängstrollslända 🙂

Nu ska jag packa färdigt – tanken är att ta en tur med husbilen igen …

27 thoughts on “En sommardag …

  1. Det är härligt när man få rå om barnbarnen. Ni verkar ha haft det mysigt! Så kul att ni tänker köra iväg iväg, njut av trippen☺️

    Liked by 1 person

    1. Härliga stunder när man får leka och umgås med barnbarnen 🙂
      Har hunnit en bit på vägen – ca 25 mil norrut…

      Gilla

  2. Två söta små barn på gräsmattan! Vilken underbar sommarmorgon det var idag, jag tog en tremilatur på cykel strax efter 06,30 lite kyligt innan man fått upp värmen – men stilla och tyst bara några rådjur, harar och en katt såg jag. Ha en skön tripp! Kram

    Liked by 1 person

    1. Tack! Hade lite tur – den här, liksom ”din” satt stilla ganska länge 🙂 Hade gärna haft en annan vinkel, men man kan inte få allt 🙂

      Liked by 1 person

    1. Det är underbart med barnbarn – och visst är han söt den minste!
      Vi har kommit en bit på väg och befinner oss just nu ca 25 mil hemifrån 🙂
      Kram

      Gilla

  3. Så trevligt med barnbarnen på besök. Förstår att du njuter.
    Vackra bilder från din fina trädgård och jag blir så imponerad av alla växter du har och alla namn på dem som du kan.
    Trevligt med en resa och jag följer förstås gärna med.
    Kram!

    Liked by 1 person

    1. Jag är lyckligt lottad som har dem på så nära håll! Trädgården är härlig … och växterna som jag kan är de som finns i min närhet – är ju nyfiken av mig 🙂
      Kul att du vill följa med på vår resa!

      Gilla

  4. Vilke härliga bilder!!! Jag njuter! Och så kul att du har gärdsmygens sång att lyssna på ! Den har jag aldrig fångat. Har bara fångat det på foto. Kul! Jag blev jätteglad att du skrev och berättade det 🙂

    Liked by 1 person

  5. Bra att Ludvig ser till att du får din dagliga motion;-) Å Charlie är bedårande, vilka ögon han har!
    Kan också berätta att maken kom hem med en bukett med blommor som också växer vid vägkanten hos dig. Älskar sådana ”vilda” blommor mycket mera än ”vanliga”, odlade varianter.

    Kul med trollständan – igår fick jag se en röd variant hos Anita och en gul variant hos dig. Här har jag bara sett blåa och gröna trollsländor.

    PS. Visste väl att Gärdsmygen skulle bli glad:-) DS.

    Liked by 1 person

  6. Vilken fin trädgård du har och så fint det blommar där. Det måste vara härligt att ha barnbarn så nära att de kan komma förbi när de känner för det. Då är det också bra med en stor och lite spännande trädgård.
    Som vanligt väldigt fina bilder med mycket liv i 😀

    Liked by 1 person

  7. Men vilka charmtroll du har. Dom håller en verkligen sysselsatta. Vi har våra hos oss i helgen.
    Trollsländan var otroligt fin på bilden. Så fint och härligt du bor.
    Ha det bra kramar

    Liked by 1 person

    1. Barnbarnen är verkligen mina guldklimpar! Jodå, vi bor bra – en liten stuga och en lagom stor tomt 🙂
      Tack och kram

      Gilla

Kommentera

