Ordningen återställd …

… Lasse är hemma igen och det känns så bra  🙂

Mörbultad i kroppen, en rejäl ”blåklocka” och en penicillinkur på tio dagar fick han med sig hem. Okbenet gör man ingenting åt utan det läker av sig själv och domningarna i ansiktet kommer att avta så småningom.

Stort tack till er alla mina härliga bloggvänner som gett värmande kommentarer, styrkekramar och hälsningar – det känns såå bra att veta att ni finns och att ni tänker på oss!

Kram ♥

Ett par gräsfjärilar från idag – hoppas jag artbestämt dem rätt … och hoppas någon rättar mig annars 🙂

24 thoughts on “Ordningen återställd …

  1. Underbart! Är såååååå glad för dig och Lasse!!! Blåtiran – ja inte kom den till efter manmisshandel i alla fall;-) Nej sorry, borde inte skoja till det. Men du verkar ju också ta det hela med en (liten) portion humor, så jag hänger på;-)

    Hoppas ni firar hemkomsten med nå’t riktigt gott och minst en vinare, eller kanske nåt starkare – kalla det för bedövning av ansiktsskadan;-)

    Liked by 1 person

    1. Haha … klart man måste ha lite humor och se det positiva 🙂 Firningen får anstå lite, i alla fall för Lasse – starka antibiotika och alkohol är visst inte så bra ihop…

      Gilla

  2. Bra med återställd ordning och önskar Lasse god bätttring.
    Njuter av fjärilsbillderna samtidigt som jag på balkongen studerar måsar och måsungar i grannhuset.
    Kram!

    Liked by 1 person

  3. Vad sjutton har jag gjort, missat Er vandring. Vilken underbar natur Ni bor i, Lasse och Du. Angående Billarmet, att
    Du törs gå ut och kolla. Kunde ju har varit någon som skulle ”låna” någon av Era bilar.Just nu verkar Du ha häcken full,
    sopm man brukar säga. Har vandra på Er led i dag, så mycket fint. ni har. Sen är det ju så att Du är duktig. Min första kontakt med Dig, var när du besökte så många hus i Norrköping. Det glömmer jag aldrig. Hoppas nu allt går åt ett bra håll för Er. <<<<<<<tusen tack. Hajan

    Liked by 1 person

  4. Så skönt att ordningen är återställd! Hoppas ni snart kan komma iväg på nästa lilla tur…
    Vilka fina exempel på lek du bjuder på, tornerspel har jag velat se i många år men inte fått chansen, grodornas lek, hör hur dom låter, och kattens grymma lek med bytet, fantastiskt fint fångat och tolkat
    Kramen

    Liked by 1 person

  5. Åh, nu har jag varit dålig på att hänga med, men så skönt att Lasse är hemma igen! Nu hoppas jag att ni får en riktigt skön sommar tillsammans!
    Underbara bilder! Måste ta en dag och kolla igenom ordentligt, för det är så roligt att titta i din blogg!!!
    Kram Lena

    Liked by 1 person

Kommentera

