Skyltsöndag #112

Jag begriper inte hur det gick till … men det är söndag idag igen!

Veckans skyltning går i nostalgins tecken…

… för visst blir man lite nostalgisk när man ser den här väggen med alla gamla prylar.

Hittade de här gamla papperskassarna från när MAXI- huset var ganska nytt i Norrköping … det är också nostalgi 🙂

Köpcentret invigdes 1994 och jag gissar att de är från runt den tiden…

De här vägvisarna  känns också lite nostalgiska … eller i alla fall gamla.

Hos BP finns som vanligt länkar till övriga skyltare – var gärna med du också!

20 thoughts on “Skyltsöndag #112

  1. Tiden går fort när man har roligt:-)
    Älskar de gamla metallskyltarna som troligen suttit i en verkstad eller en bensinstation. När jag var ung drömde jag alltid om att inreda en bar med just sådana skyltar.
    Sedan är jag oerhört impad över att du har papperskassar kvar fån 1994! Bra kvalitet på det pappret skulle jag säga, å vilka vackra kassar. De är ju konstverk jämfört med hur tråkigt de ser ut idag.
    Skyltarna på sista bilden visar onekligen lite ålderstecken, men jag gillar sån’t faktiskt.

    Härlig skyltning! 1 000 tack för den och länken:-)

    Liked by 1 person

  2. Vilka fina nostalgiska skyltar du hittat! Och visst var en del saker bättre förr- Tänk dessa fina papperskassar och jämför med dagens. Nej, det går inte…
    Vägskultarna som såg ut så här minns jag också. Undrar varför många av dem bytts ut för platserna ligger ju kvar och avstånden är oftast desamma.
    Kram!

    Liked by 1 person

  3. Fina gamla navkapslar =) Tänk vad det blänkte fint förr om bilen.
    Den där Maxikassen tycker jag de kunde köra i repris. Idag är det glad måndag igen och det blåser nästan på storm….. men solen skiner! Ha en bra start på veckan. Kram

    Liked by 1 person

Kommentera

