En spindel i näsan …

… vill man ju inte ha!

33 thoughts on “En spindel i näsan …

  1. Nej, inga spindlar i näsan. Men nu lärde jag mig att krabbspindel finns. Vill bara till att känna igen den också om jag ser den. En större utmaning än att minnas namnet.
    Väldigt vakcra rosor där jag kan känna doften av den genom bilderna.
    Härligt vackra foton!
    kram!

    Liked by 1 person

  2. Går inte att kommentera från min nya blogg utan jag måste gå in i wordpress?!?!
    Jag har torkat pioner och de blev jättefina!
    Fina hyresgäster som du har fotat/ kram

    Gilla

  3. Kan inte låta bli att undra om den lilla spindeln verkligen skulle krypa in i näsan. 😉 Jag tror att den har det bättre i rosen men jag tror att alla som har läst ditt inlägg luktar försiktig på rosor hädanefter. Jättehärliga bilder!

    Liked by 1 person

  4. Hahaha! Den var bra:-))))
    Å med makro ser spindeln betydligt större ut än den är i verkligheten. Å tack för tipset om både insekter och spindlar i rosor. Ska låta bli att lukta på rosor hädanefter;-)

    Liked by 1 person

  5. Vilken delikat ros! Färgen är oemotståndlig och den ser ut som skirt porslin. Inte konstigt att man genom åren gärna prytt porslin med målade blomster…
    Den där lilla spindeln liknar nästan mer än krabba tycker jag, eller nåt annat som lever i havet…ryser…
    Kramen

    Liked by 1 person

    1. Inte för inte att den heter krabbspindel 🙂
      Ja, rosen är fin, men är en riktig buse och skulle gärna ta över hela trädgården 🙂
      Kram

      Gilla

Kommentera

