Solen gick upp i morse också.

Trädgårdsnattviolen doftar ljuvligt så här på morgonen…

… men precis när jag böjde mig fram för att dra in den så såg jag den lilla gröna spindeln…

En annan favorit just nu är honungslöken…

Jag har en gammal pionbuske – eller egentligen två som fanns här när vi flyttade hit och som enligt de gamla ägarna stått här så länge de kan minnas. Båda blommar just nu – den ena med en enda blomma den andra med två 🙂

Jag är lite svag för ”de enkla” blommorna – som t.ex. vildpelargoner… har två som blommar nu…

Nu får vi se åt vilket håll det går med vädret … solen gick som sagt upp, men försvann snart igen i grådiset – jag blir inte ledsen för mer regn, men tror att de allra flesta ändå vill ha sol 🙂

Hur det än blir så önskar jag dig en fin lördag!

 

27 thoughts on “

  1. Så vackra bilder Anki och den där Gurkspindeln så söt, har aldrig träffat på någon här men skulle jag göra det så vet jag nu vad det är 🙂 Önskar dig en riktigt fin fortsatt lördag, med sol förstås 😎

    Liked by 1 person

    1. Tack Anita! Ja, visst är hon söt! Tror det är en hona – hanarna brukar vara mer färggranna 🙂
      Tack detsamma – solen är väl ganska självklar hos dig 🙂

      Gilla

  2. Den första bilden är helt underbar. Vilket ljus och vilken härlig färg! Jag skulle gärna ha den som tavla på väggen 😀
    Det är så kul att få se alla insekter och läsa deras namn här hos dig. Var annars skulle jag få veta att det ens finns något som heter gurkspindel? Helt otroligt att du faktiskt vet det. Men nu vet jag också det och det är jättekul kunskap även om den kanske inte är så användbar 😉

    Liked by 1 person

    1. Tack … ja det var en underbar morgon!
      Säg inte det – de där små gurkspindlarna är nog bland de vanligaste 🙂

      Gilla

  3. Så vackert! Och dina foton säger så mycket och på olika sätt.
    Har även idag lärt mig nya saker; gurkspindel och honungslök men att sedan i det fria minnas det kräver träning.
    Fösta bilden tittade jag länge på. Vilken känsla att stå här…
    Kram och trevlig lördag.

    Liked by 1 person

  4. Vackert!!! De två sista blommorna ser nästan ut som orkidéer. Dessutom har du introducerat en grön spindel för mig. En sådan har jag aldrig sett… heller;-)

    Liked by 1 person

  5. Gårdagen började ju disigt, jag gick upp 03,20 och det var som att köra i mjölk och lämna av cyklisterna i Motala. Men sen blev det ju en väldigt solig dag! Vad det blir för väder idag- tja det återstår att se. Det är lärorikt att läsa bloggar du har precis lärt mig att det är hounugslök jag har här ute, men jag har inget minne av att jag satt den löken – men vilken fin blomma det är! Ha en riktigt härlig söndag! Kram

    Liked by 1 person

  6. Det här är nog en riktig feel-goodsida! Alla blommor och andra bilder från naturen gör en glad!
    Du påminner mig om att jag åtminstone EN morgon denna sommar ska stiga upp klockan fyra och gå ut och fotografera naturen, ta en cykeltur!
    Kram och ha en skön söndag!

    Liked by 1 person

Kommentera

