Tidig sommarmorgon…

… och som nästan varje morgon så vaknade jag tidigt – väldigt tidigt enligt en del.

Strax efter fyra var jag klarvaken … tittade ut och såg dimman nere på vallen och borta i hästhagen. Tog kameran, stoppade fötterna i stövlarna och gick ut.

Dimma i hagen … och solen på väg upp över skogen

Under tiden solen steg allt högre upp över skogen så blev några bilder …

Upptäckte också att nässlorna blommar!

Små, små stjärnor…

Nu dags att ta itu med dagen och i kväll blir det skolavslutning vid Löfstad slott – Casper slutar sitt första skolår … svårt att förstå att han faktiskt fyller åtta år i år 🙂

31 thoughts on “Tidig sommarmorgon…

  1. Härliga morgonfoton! Är sällan uppe vid den tiden sjusovare som jag är men önskar nästan jag vore lite mer morgonpigg när jag ser dina foton!
    Nässelfotona ville dock inte visa sig 🙂

    Liked by 1 person

  2. Två dagar på rad har jag vaknat kl 5 men aldrig känt nån längtan efter att gå ut och fotografera. Du är för härlig! Idag kunde jag tack och lov somna om och sov till halv 9. Nu känner jag mig som en människa. Kram

    Liked by 1 person

  3. Ja, riktigt tidigt vaknar du 😳 Men blir ju himla fina bilder då 👍
    Hittade gula kantareller på morgonrundan 😍 Får bli en lunchrunda och en kvällsrunda också i skogen. Ser ut att bli mer svamp i år 👏👏👏

    Liked by 1 person

    1. Grattis till svampfynden! Tyvärr är mina bästa kantarellställen borta … i alla fall där jag brukar hitta de första. Skogsskövlingen har rasat häromkring i flera år… inte kul!

      Gilla

    1. Tack! Inte ett dugg imponerande med den tidiga tiden – jag är en obotlig morgonmänniska 🙂
      Blandat väder på skolavslutningen – ömsom sol. ömsom regn.
      Kram

      Gilla

  4. Vilken ljuvlig morgonpromenad! Och så ljust det är.
    Jättefina bilder där daggdropparna i soluppgången fastnade extra.
    Tänk att ditt barnbarn gått ut ettan och mitt äldsta börjar ettan i höst. Tiden går…
    Önskar dig en fin skolavslutning.
    Kram!

    Liked by 1 person

    1. Tack … ja det var en skön promenad 🙂
      Åren går fort … mellanbarnbarnet börjar förskoleklass i höst – man undrar var åren tar vägen.
      Kram

      Gilla

  5. Morgonstund har guld i mun…..magiska bilder! Jag kan också vakna vid fyra, men inte kliver jag upp och fotograferar. Nä, jag vänder på mig och slumrar om till 05,50 med en Elvis spinnande på kudden. Verkar bli en solig skolavslutningskväll! Ha det gott! Kram

    Liked by 1 person

  6. Hur man kan vaknar klockan fyra på morgonen är en gåta för mig. Det har nog aldrig hänt mig…
    Dom där små söta nässelblommorna är otroligt läckra. Har jag aldrig sett faktiskt.

    Liked by 1 person

  7. Jag är lika morgontidig som du och ibland hör jag plinget i telefonen när du är vaken och lämnar en kommentar 🙂
    Jag har många gånger tänkt att jag får se mycket som andra missar. Typ underbara morgnar när dimman rullar bort och gryningsljuset är som vackrast. Jag hoppas att du njuter lika mycket som jag av de tidiga morgnarna. Det är absolut inte synd om mig och kanske inte om dig heller 😀
    Helt underbara bilder!

    Liked by 1 person

  8. Hej, hur mycket har du fått zooma för att få in nässelblommen? Jag har aldrig sett nässlorna blomma vad jag kan minnas, däremot brukar jag plocka fröställningarna i slutet av sommaren. Häftiga såg dom ut iaf. Och det där med tidiga mornar, jag tycker jag är jättetidig när jag ska ta åttabussen till stan. ”ler” känner mig som den enda människan i byn som är vaken då jag traskar upp till hållplatsen. Så är det förstås inte i verkligheten, men ganska folktomt är det allt.
    Kramen

    Liked by 1 person

    1. Jag har nog alltid varit morgonpigg 🙂
      Nässelblomman är ju väldigt liten och väldigt söt, så det gäller att komma nära. Blommorna kan ibland gå lite åt det rosa hållet också. min lilla kamera är perfekt till macro och med den kan man även förstora … just till de här miniblommorna är det perfekt 🙂
      Kram

      Gilla

Kommentera

