Svårnavigerat … och ny ställplats.

Det är inte lätt att ta sig fram dit man ska just nu när hela Norrköping verkar vara uppgrävt … det grävs och det byggs och gator är avstängda! Det blev en pers att hitta till kommunhuset igår när Lasse skulle hämta ut sitt nya parkeringstillstånd. Efter att åkt runt och hela tiden mötts av förbud och återvändsgator så höll vi på att ge upp! Hade lite tur och hittade till slut dit med hjälp av ett par killar som jobbade i området 🙂

Efter uträttat ärende åkte vi till ett annat torg, Stortorget för att kolla in  den alldeles nya ställplatsen för husbilar. Sex platser …  centralt vid Stortorget i Norrköping, bara ett par kvarter från varuhus och restauranger.

Bättre än inget, men nog tycker jag kommunen kunde erbjuda en trevligare plats.

Vill du veta mer …  HÄR finns mer information!


18 thoughts on “Svårnavigerat … och ny ställplats.

  1. Visst är det knöligt ich lite jobbigt med alla vägar som ska byggas om mitt i sommartider, ölandsbron renoveras det på också, inte helt lätt. Ha det så bra på er tripp.
    Många kramar

    Liked by 1 person

  2. Alltid på somrarna ska det lagas vägar och annat byggprojekt som hindrar trafiken, visst är det irriterande.
    Kanske man måste ha en GPS även för det ändamålet, fniss
    Visst är det bättre än inget men det har blivit så mycket fler husbilar på vägarna att trafikverket borde tänka ‘hjälpa’.
    Ha en skön helg även med regn för jag tänker så här att låt det regna av sig ordentligt och sedan sol och sommar.
    Kram/ Eva

    Liked by 1 person

  3. Självklart tänkte du på mig när du la upp denna magnifika kran:-)))))
    Om en stad blir till en enda rörig byggarbetsplats i flera år blir jag också vansinnig. Däremot tycker jag att det är suveränt att ha byggt en ställplats mitt i city och nära till allt. Jag är ju en ”stadsmänniska” och skulle uppskatta platserna, för om man hittar en camping långt ut och ändå gärna vilja besöka Norrköping måste man ju ha ett transportmedel.

    Liked by 1 person

  4. Åh, det byggs och fixas precis överallt just nu!! Stockholm, Göteborg, Trollhättan, Uddevalla, Dublin, Norrköping, osv osv osv… Man blir lite trött av att se det även om det säkert blir fint efteråt. (Förutom byggnader, eftersom snygg arkitektur inte existerar längre) Inte helt enkelt att hitta en ställplats för husbil kan jag tänka mig!

    Gilla

  5. Ja den såg lite trist ut den ställplatsen!
    Irrade själv runt i Norrköping för några år sedan. Då var alla gatunamnsskyltar borta, inte lätt att hitta rätt då 😉

    Gilla

  6. Det är då tålamodet prövas och humöret lätt dalar. Men tänk så bra det blir sedan när allt är klart och när bättre framkomlighet och smartare lösningar gör vardagen lättare för alla som ska vistas där 🙂 Jag håller med om att ställplatsen inte är så vacker. Då kan man lika gärna ställa sig på Ikeas parkering i Linköping 😉

    Liked by 1 person

    1. Smartare lösningar i trafiken handlar det tyvärr inte om här, utan man bygger om Nya torget till oigenkännlighet med bostäder och parkeringshus… eller nåt i den stilen. Gatorna runt lär förbli lika smala och man får fortfarande trängas lite med spårvagnarna…
      IKEA:s parkering känns inte som ett alternativ om man vill stå i centrum i Norrköping 🙂

      Liked by 1 person

  7. Förr när man ”Gick till Stockholm” med bil & släp genom stan, var det lätt att hitta och råka. Nu har jag jättelätt att villa bort mig i den stan. Så finns det spårvagnar att se upp med också.

    Gilla

  8. Titta in hos Paula under Klibbigt och vått – jag tror att du har svaret!
    Det är lika illa i den här stan med vägarbeten just nu…… inte en gata hel, stackars de om inte bor här och hittar. Kram

    Liked by 1 person

    1. I det här fallet är det ”omgörandet” av Nya torget som hindrar trafiken åt alla håll och kanter…
      Kikade in till Paula 🙂
      Ha en trevlig fredagskväll!
      Kram

      Gilla

  9. Visst blir det knepigt med all ombyggnation! Men jag tackar för lite Norrköpingsbilder. Min svärmor bodde där på Enebygatan i många år och dessförinnan i Åby så i Norrköping har jag varit en hel del.
    Kanske bra med ställplatser i stan, men lite trist läge är det ju.
    Skönt att ni fick tillståndet om än efter en del pyssel.
    Trevlig kväll!
    Kram!

    Liked by 1 person

    1. Absolut jättebra med ställplats inne i centrum! Tycker bara att Norrköping med Strömmen rätt igenom staden och en ganska stor hamn ändå kanske kunde fixa ett roligare alternativ…
      Kul att du har lite Norrköpingsanknytning 🙂
      Kram

      Gilla

Kommentera

