Fortsättning …

Frampå lördagsförmiddagen åkte vi norrut igen …

Vi hade siktet inställt på Motala, men med en sväng in till Vadstena för att se hur det var med platser – och det var lika fullt som dagen innan.

Vi stannade i alla fall och handlade i favoritaffären Östenssons innan vi fortsatte…

I Motala hade vi tur och kunde rulla in på den sista platsen – en bra plats uppe i ena hörnet, nästan lite för oss själva.

Fullt var ordet! Den närmast till höger är likadan som vår, men vi står som sagt lite i skymundan. Det här är tidigt på söndagsmorgon  – bara jag var vaken 🙂

Efter lite fika så tog jag mig en promenad till centrum …

Efter en god natts sömn så var jag uppe med tuppen och gick den sedvanliga morgonpromenaden…

Konstiga fotoobjekt kanske, men jag gillar att fota det jag ser 🙂

Här är några bilder på Åkerfräken…

Framåt middagen styrde vi vägen hemåt… inget speciellt att fota…

Hemma igen och allt var sig likt…

Kungsängsliljorna är utslagna …
… och hjortarna är på vallen…

Igår besökte jag staden för en träff med min tandhygienist – och allt var bra 🙂

När jag stod på Hospitalsgatan passerades jag av ett par killar med ett badkar…

… och en bit bort såg jag lyftkranen, eller i alla fall en del av den … tänkte förstås direkt på BP som älskar sådana 🙂

Nu ska vi åka till Bilprovningen och hoppas husbilen går igenom utan problem – och sen väntar vi bara på aningens bättre väder 🙂

 

 

31 thoughts on “Fortsättning …

  1. Väldigt många fina bilder. Jag inser nu att man inte måste hitta bara vackra objekt. Många andra upplevelser är värda att bevaras 🙂
    Så mysigt att ta en liten vårrunda med husbilen, som en liten förberedelse på längre turer senare. Hoppas besiktningen går bra och att ni snart kan ge er ut igen 🙂

    Liked by 1 person

    1. Tack 🙂 som sagt allt behöver inte vara vackert för att det ska vara värt en plats på minneskortet – och jodå besiktningen gick bra 🙂

      Gilla

  2. Vilken härlig tur ni kom ut på och vilken tur att ni knep den sista platsen. Vädret såg minsann inte så illa ut heller. Läser att besiktningen gick bra och det är alltid skönt att ha ”den lilla detaljen” avklarad.

    Kram och ha en fortsatt bra dag!

    Liked by 1 person

  3. Hej där, 5 varma grader hela dagen hos mig, burrr, tur ni har värme i husbilen! Men så trångt det är på uppställningsplatserna, redan nu! Är det så att många är sugna att premiäråka nu? Eller blir det värre för varje år med att husbilarna blir fler men inte platserna? Kungsängsliljan är så vacker, har aldrig sett den här uppe hos mig och åkerfräken var också en ny bekantskap. Vad mycket jag lär mig hos dig!/Kram

    Liked by 1 person

    1. vi hade tur med vädret när vi ar iväg, men den här veckan har hittills varit både kall och med nederbörd i alla dess former. Igår hade vi inte över +5 vi heller…
      Mina kungsängsliljor är planterade och åkerfräken vet jag att jag fotat i södra Dalarna, så de finns nog kanske hos dig också – rävrumpor kallade vi dem när jag var barn 🙂
      Kram

      Gilla

  4. Fler än jag som är ute på äventyr, ni rör ju på er mest hela tiden 🙂 så fina foto. Jag har haft fullt shå med att stanna på vägen hem från Ullared o fota skyltar 🙂
    Ja lite värmen nu tack, har tagit fram sandalerna 🙂
    Kramiz

    Liked by 1 person

    1. Första husbilsturen för året, men förhoppningsvis blir det fler 🙂 Haha … man blir liksom lite besatt av skyltar 🙂
      I helgen kan vi nog byta ut vinterskorna mot sandaler!
      Kram

      Gilla

  5. Vad roligt att få följa med på turen via bloggen. Motala har jag besökt många gånger, bodde som barn i Töreboda och då och då körde vi turer runt Vättern och alltid med stopp bl.a. Motala. Men nu är det länge sedan jag var där.
    Fint att ni fick den sista platsen. Undrar då hur det ska bli när det är högsäsong.
    Jag tycker det är så roligt att du verkligen fotar det du ser och du har också så härliga texter till.
    Det är väldigt vackert hemma hos er på landet och med både rådjuren och alla fina blommor. Och kungsängsliljan är en favorit. Ett underbart foto av den. Ja, alla bilderna är så vackra.

    Liked by 1 person

    1. Tack Ditte … det gör mig glad att du gillar att följa med via bloggen – och tack för beröm … nästan så jag rodnar. Förhoppningsvis hinner vi med många turer under säsongen 🙂
      Kungsängsliljan tillhör även en av mina favoriter och hjortarna är fina när de håller sig på vallen och inte äter upp blommorna i trädgården 🙂

      Gilla

    1. Tack 🙂 Vi hade kalasväder när vi var iväg, men sen har det varit kallt, kallare och ännu kallare! Igår hade vi riktigt aprilväder med snö, hagel och sol om vartannat och termometern var nog inte över +5 på hela dagen…

      Liked by 1 person

  6. MUMS för den läckra lyftkranen. Din kran blir så mycket bättre än mina med min lilla kamera. Tusen tack att du tänkte på mig och tack för länken.
    Å Det är inte bara kranen som jag dreglar över utan också fotbollsutsmsyckningen samt de läckra färgglada shoppingvagnarna – LOVE it:-)

    Å makron på blommorna är så himla läckra dom också.

    Vilken fantastiskt duktig fotograf du är:-)))))

    Liked by 1 person

Kommentera

