Veckans rubrik – SKOR

Birgitta med bloggen ”Pensionären på ön” tycker att vi ska skriva om SKOR den här gången.

Då mina enda åsikter om skor är att de ska vara sköna … alltså inte ge skoskav eller ont i ryggen, vara hållbara … och inte ha en helt hopplös färg, så har jag funderat ett tag på hur jag ska tackla veckans uppgift. Har inte några skor jag vill visa på bild … men ett par nya sneakers ska det bli före sommaren. Förr gick jag oftast i träskor, men nu gillar inte min rygg det längre…

Nästa vecka är rubriken MOTION…

Vill du veta mer om Veckans rubrik så kan du läsa HÄR.

19 thoughts on “Veckans rubrik – SKOR

  1. Träskor, är ett minne blott. Jag var rätt tidig med det, i tonåren. Men numera så måste mina fötter ha stadiga skor och ECCO är ett av de bästa märkena just för mig. Det får kosta, bara jag går bra.
    Tänk, förr, det kunde nog göra ont i fossingarna, kan jag tänka.
    Skyltsöndagskram 💛

    Liked by 1 person

  2. Har samma krav som du på skor – de ska vara sköna och bekväma att gå i. Precis som Geddfish är Ecco en favo för mig.
    Annars tacklade du ”problemet” med skor på ett helt suveränt sett. Min favo är helt klart det återvunna skorna med blommor i. Vilken rolig idé!

    Liked by 1 person

  3. Träskor hade jag mycket på slutet av 60-talet och även 70-talet, det var på sommarhalvåret.
    Minns även ‘slamkryparna’ och de var väl bra vis torrt väder . . . nu använder jag foppatofflor när jag ska snabbt ut.
    Jag byter ofta ‘dojor’ hemma på gården när jag jobbar i trädgården, jag fick hälsporre inflammation i bägge hälarna men mest i den högra (helsikes värk är milt sagt man kunde ju knappt gå) vill aldrig få tillbaka det.
    Sådana skoinlägg av trä hade Rolfs morfar sa han. Här finns mycket sparat från tider på 1800-talet, det är nästan som fornminne, hi hi . . . men intressant.
    Rubriken SKOR, tänkte då på Cornelius W visan – ‘somliga går med trasiga skor, säg vad beror det på’ . . . .

    Jag blev snopen att min kommentar ej fanns med vid ditt senaste inlägg ‘ägg’. Jag skrev att det var ett riktigt roligt inlägg m.m. jag och Rolf skrattade gott av dessa ägg-figurer. Tydligen tryckte jag väl på fel knapp . . . .
    Ha en fortsatt trevlig påskhelg/ Eva

    Liked by 1 person

  4. Är av precis samma åsikt – den ska vara skön att ha på foten, annars kan det kvitta. Smart att återbruka dem som blomkrukor. Ha en bra söndag, idag har jag varit ute och fått lite gjort – men det är inte speciellt skönt ute då solen går i moln. Nu ska jag fixa till en Tosca tårta innan kaffegästerna dyker upp. Kram

    Liked by 1 person

  5. Du fick som alltid ihop ett trevligt inlägg, men det går inte att komma ifrån att bilden högst upp till vänster är extra läcker. 🙂 Med åldern blir man oftast visare (eller tvingas). Förr gick jag efter utseende. Jag har också slutat med ”trädollor” som vi sa i Halmstad. Ecco har fått fram många modeller som kombinerar snygghet med det viktigaste, må bra miljö för fötterna. Som i sin tur påverkar hela vår kropp.
    Påskkram Bosse

    Liked by 1 person

  6. Vilket härligt skocollage! Och jag är extra förtjust i att dina skor pratar. För mig måste skor vara sköna och passa mina två krossade tår och dte gör genast att utbuder blir litet. Får köpa när jag hittar det som passar.

    Liked by 1 person

  7. De gamla kängorna med tårna käckt i vädret och vackra blommor i skaftet var superhäftiga. Och en trevlig påskhelg verkar du ha haft, det finns sämre väder än kyligt och snö om du frågar mig. Men, tillvaron blir så begränsad när man inte kan ta sig fram annat än på vägarna…
    Ha nu en fin ny vecka, motion var det ja, hur ska vi tackla det?
    Kramen

    Liked by 1 person

Kommentera

