Veckans rubrik – Blommande blommor/ gröna växter

Med rubriken BLOMMANDE BLOMMOR/ GRÖNA VÄXTER lämnar Matfreaket stafettpinnen vidare till någon annan rubriksättare i april. I skrivande stund vet jag inte vem det är, så det får jag återkomma med…

Jag väljer att visa vad som blommar just nu … så här ser det ut i min trädgård så här en solig vårdag i slutet av mars.

Har letat efter tussilago i dikeskanten på ett ställe där de alltid brukar vara tidiga, men har inte sett till dem än …

 Tack Matfreaket för spännande rubriker i mars!

Vill du veta mer om ”Veckans rubrik” eller se vad de andra deltagarna skriver om så titta HÄR.

27 thoughts on “Veckans rubrik – Blommande blommor/ gröna växter

    1. Visst är de ljuvliga! Tror det är vinterkrokus, eller finns det någon annan som är så tidig? Det fanns några i kanten av skogen när vi flyttade hit för snart tjugo år sedan och nu finns de snart överallt 🙂
      Kram

      Gilla

  1. Jag stämmer in bland så många andra kommentaren, härlig tid vi går till mötes och dina fina bilder påminner oss om det. Tussilago har faktiskt inte jag heller sett till ännu…
    Kram och trevlig fortsättning på veckan

    Liked by 1 person

  2. Men vilken färgglad trädgård så här tidigt, en riktig glädjeinjektion! Jag har också letat tussilagon för jag såg att jag fotat dem tidigare år, men i år är det segt, jag vet ju precis var de första ska komma upp men då får jag nog ta med mig förstoringsglaset. Om ingen annan anmäler sig kan jag fixa rubriker…Kram från pörtet

    Liked by 1 person

    1. Tror vi hittar tussilago vilken dag som helst 🙂
      Fick en kommentar av Birgitta (Pensionären på ön) att hon ville ta rubrikerna i april…
      Kram

      Gilla

Kommentera

