Upp eller ner … eller … upp och ner?

För någon vecka sedan fick jag ett erbjudande att köpa 2 nr av tidningen Digital FOTO och få boken Photoshopskolan … och det tyckte jag verkade bra, för PS har utvecklats och en hel del nytt har tillkommit sen då jag lärde mig en gång i tiden. Då jobbade jag i PS 5 – nu har jag PS Elements 13 …  och den senaste heter visst PS Elements 15.

Blev lite förvånad när jag öppnade boken…

Vilket håll ska den vara åt – vad är upp och vad är ner? Om den ligger rättvänd på bordet  och jag öppnar den så är alla sidorna upp och ner! Kanske det var därför de var så generösa på Bonniers…

 

10 thoughts on “Upp eller ner … eller … upp och ner?

  1. Jag prenumererar faktiskt också på tidningen sedan några år tillbaka. Fråga mig varför egentligen, då jag bara utnyttjar alla funktioner som börjar med ”auto” och några till. Det hade troligen räckt helt och hållet med PS Elements…

    Vad gäller boken så skulle jag reklamera den. Så otroligt fult gjort av Bonniers. Det hade jag aldrig trott av det etablerade förlaget.

    Liked by 1 person

  2. Hm – vad är upp och ner i bildens värld? Min tavlor som jag målar kan ses från 4 håll, det är upp till betraktaren 🙂
    Men det är ju inte något som görs i Photoshoppen – det är ju i tavelhjärnan 🙂
    Har tänkt då och då på photoshop … det är ju spännande!
    Kram

    Liked by 1 person

Kommentera

