Skitväder…

… men måste man, så måste man … åka och handla alltså. Eftersom jag skulle besöka butiken med den gröna skylten så blev det en tur till Finspång…

img_6087

Så här såg det ut när jag åkte hemifrån och det var inte det minsta lockande att ge sig ut!

Utanför kulturhuset stod den här färgglada cykeln 🙂

img_6060
Gångbron över till Nyhem bjöd på de här konstverken…
gangbron-till-nyhem

Titta på taket på huset … på en av skorstenarna finns ett hus!
huset-pa-taketAndra färgklickar var dessa två som passerade en bit framför mig – säkert helt ovetande om att de skulle bli färgklickar på bloggen idag.

img_6086

Hemma igen – dags att fixa lite käk. Morötter är både gott och nyttigt…

OLYMPUS DIGITAL CAMERASköljda och färdiga att äta står det – men att de är orakade, det står det inget om!

Ha det gott!

22 thoughts on “Skitväder…

  1. Skit väder finns inte, nederbörden behövs i stora mängder. Fast snö och framhjulsdriven husbil, är ingen bra kombination. Annat är det med vår fyrhjulsdrivna Hyundai. Det går att köra upp för berg med den, bara det finns lite väg.
    Kram

    Liked by 1 person

  2. Dåligt väder eller ej så ser jag flera färgglada och roliga små guldkorn i ditt inlägg 🙂 Cykeln är riktigt fin, de små ”konstverken” piggar upp med sina färger och vilket gulligt litet hus på huset ! Haha… orakade morötter, ja då var de alltså inte färdiga att äta. Ha en fin fredagskväll !

    Liked by 1 person

  3. Vi har fått massor av snö, ja varjefall för att vara här, då menar jag massorna 🙂 ljust o fint ute nu, vägen till jobbet är mindre rolig men men, så är de på vintern. Fina bilder. Tänk vad de gör mycket med små färgklickar. Jag fotade solnedången i afton – har varit en fantastist fin vinterdag i dag, snö o sol.

    Ich vilka skäggiga morötter. Annars är morötter gott i gott, men jag skalar dem alltid innan jag äter och skäggiga har jag aldrig sett tidigare.

    Kramiz

    Liked by 1 person

    1. Jag såg eländet på tv … men det behövs mycket nederbörd.
      Tack … ja, visst blir man glad när man hittar något som lyser upp 🙂
      Kram

      Gilla

  4. Älskar det här inlägget! Så många roliga saker och färgkickar du har hittat. Det är sådant man förtvivlat letar efter när vädret är så bedrövligt. Vi har den här gången helt klarat oss från snö, men du fick nog ”resterna” av Skånevädret antar jag.

    Å cykeln, huset på skorstenen och framförallt dessa läckra orangea jackor – mums säger jag bara:-)
    Nu har vi iofs haft sol här idag, men färgkickar tar jag ändå tacksamt emot:-)
    Morötter gillar jag inte – att äta alltså, men några exemplar med skägg tror jag jag aldrig sett. Fram med rakhyveln bara;-)

    Liked by 1 person

  5. Orakade morötter, tog du hyveln el skalaren? Vilken häftig utsmyckning av skorstenen, den tål att tänkas på=) Ja, et behövs färgklickar nu. Förra veckan köpte jag röda rosor och de står fortfarande lika fint – det är min bästa färgklick just nu! Ha en fin lördag. Kram

    Liked by 1 person

  6. Tur vi är olika. En del har man stort tålamod o annat inte. Jag ligger ju mer åt handarbetshållet och kan hålla på länge, sprätta, göra om osv. Hoppas den här bloggen fungerar bättre. Hälsn. Britt

    Liked by 1 person

    1. Ja, du är verkligen duktig med ditt skapande i tyg! Du har också ett enormt tålamod med dina spännande frön får olika platser i världen.
      Ha det gott bästa Britt!

      Gilla

Kommentera

