Inte så lätt …

 … att lära om och lära nytt, men här är jag nu och du som tittar in ska känna dig välkommen vare sig du är en gammal eller ny bloggvän 🙂
Mycket bilder kommer det säkert att bli … ja, med tanke på namnet då. Bara jag kommer igång så… !
Kommer förstås att fortsätta med de utmaningar jag sedan tidigare är med i … som Skyltsöndag hos BP, Veckans ord hos Sanna … och så Veckans rubrik förstås.

4e5cf7d4ccb9c59b6620a9c71944d51e
Den här lilla historien har legat bortglömd i en låda i över fyrtio år, men nu när jag hittade den så tänkte jag att kanske fler vill dra lite på smilbanden … så varsågod – här kommer…

EN PRESENT

Min fästmö skulle fylla år och jag gick därför och funderade på vad jag skulle ge henne på födelsedagen.
Jag talade med min syster och hon rådde mig att köpa ett par handskar. Min syster gick med till affären, där jag köpte handskarna, samtidigt som hon köpte ett par trosor.
 Av någon anledning råkade emellertid biträdet förväxla paketen, varvid min syster begav sig hemåt med min fästmös handskar och jag strax efteråt skickade paketet till min fästmö med min systers onämnbara väl inslagna.
Jag bifogade dessa rader:
Kära du Älsklingen min.
Jag ber att få gratulera på din födelsedag. Jag vet inte om du gillar min present, men jag valde den därför att jag var säker på att du behövde dem.
Om det inte varit för min systers skull hade jag köpt längre med knappar, men hon sade att du alltid använde korta. Tycker du om färgen?
Damen som jag köpte dem av, visade mig sina egna, som hon använt i tre veckor och de var knappast solkiga. Biträdet bad mig hälsa och säga att du skulle göra som hon: Rengör dem i bensin, men behåll dem på, annars vill de gärna krympa.
 Jag hoppas du har dem på dig i kväll.
Hej så länge.
Din Hugo
PS Min syster säger att det senaste modet är att bära dem oknäppta och hängande, då det ger bärarinnan ett lätt nonchalant utseende.
Om du tycker det blir för varmt kan du hålla dem i handen då du promenerar.
Det tycker jag ser flott ut. DS

Ha en trevlig söndag!
16 thoughts on “Inte så lätt …

  1. Gick som en dans att komma hit och ett gott skratt fick jag med på kuppen. Visst tar det tid att lära sig nytt, men det är ju också roligt. Nu ska vi se om jag kan få in länken i blogger när jag ”kommer hem igen”…. en lär så länge en lever 🙂

    Gilla

  2. Hej igen, jag testade att ändra min adr. till blogspot.se, men kom den kommentaren till dig,, jag hann inte uppfatta om du har granskning först kanske? Det gick som en dans att komma in här, och så fint du har det! Roligt pröva något nytt om det inte funkar så bra. Ett gott skratt som välkomnande är ju toppen! Lycka till och nu ska jag länka in dig på blogger när jag ”kommer hem”.
    Lycka till!
    Kram

    Liked by 1 person

  3. Jaha, har du skrotat den gamla bloggen helt? Ibland behöver man nya utmaningar. Lite ärtor tror jag nog att du kan odla även om du drar på husbilsturné de är ju inte så kräsna av sig. Ha en härlig söndag! Kram

    Gilla

    1. Kul att prova något nytt … men orsaken var att några bloggvänner inte kunde kommentera hos mig.
      Kanske sår jag lite ärtor då

      Gilla

  4. Inga problem att hitta hit och tack för ett härligt skratt:-)

    Problem är det dock i min länklista till alla bloggar. Kolla så får du se. Har lagt upp dig såklart, men din bild är jääääääättestor i stället för bara vara en liten ikon. Det har hänt med Anita’s bilder också några gånger. Kolla om du kan ändra det!

    Gilla

  5. Hej – klart man hittar 🙂 ja jag är då och då inne på bloggar som man inte kan kommentera om man inte har inloggningar till deras domän, rent hopplöst men man orkar inte ha för mycket inloggningar här o där. De ska vara enkelt o kul att lämna kommentare inte ett helt företag. Hos dig har jag dock aldrig haft några problem.
    Kramiz

    Gilla

  6. En del som har WordPress har haft svårt att kommentera hos mig. hoppas du inte råkar ut för samma. Drt var i varje fall enkelt att ta sig hit. Hoppas att det inte ska vara några svårigheter för mig att kommentera hos dig. Kram

    Gilla

  7. Roligt att prova nytt, jag har ju hoppat lite fram o tillbaka. Hoppas du trivs här och nu ser vi fram emot många fina bilder..*** Den var för dråpligt roligt historien du bjöd på, tänk så galet det kan bli,hehe….
    Kram o ha det gott♥

    Liked by 1 person

Kommentera

